OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av
försäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största fristående
analysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen
och investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 900 medarbetare.
Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Söderberg & Partners söker en öppen och trevlig administratör till ett av våra team i Sundsvall.
Söderberg & Partners tillhandahåller systemlösningar till kunder för att förenkla deras hantering av försäkringsfakturor och upprätta bokföringsunderlag. Vi tillhandahåller även andra lösningar som möjliggör en effektiv hantering för betalning och fördelning av försäkringspremier.
Ekonomiadministratörens arbete är att sköta kundernas försäkringsreskontra och att framställa bokföringsrapporter, samt service via telefon och mail. Du kommer att ingå i en trevlig arbetsgrupp på ca 10-12 personer, och även om du självständigt har ansvar för att strukturera, planera och utföra ditt arbete så har ni ett gott samarbete inom teamet. Gruppens uppgift är att leverera underlag och bokföringsrapporter på utsatta leveransdatum samt att fördela premier till rätt mottagare. Eftersom du har mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du har lätt att samarbeta, kommunicera och upprätthålla goda relationer.
Vi ser att du:
* Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi
* Har minst 3 års erfarenhet av försäkringar och tjänstepensioner
* Har goda kunskaper i ekonomi, bokföring, juridik, skatter och redovisning
* Är analytisk och serviceinriktad med fokus på att uppfylla kundernas förväntningar
* Ser en utmaning i att hitta konstruktiva lösningar på oförutsedda händelser
* Trivs i en dynamisk miljö med högt tempo
Anställningsform: Tillsvidare, 6 månaders provanställning
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: HR, 08- 451 50 50