OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Till Teknisk Fastighetsservice i Östersund söker vi nu en administratör med ekonomisk inriktning. Som ekonomiadministratör kommer du att stödja främst TFS distrikt Jämtland men även bolagsövergripande uppgifter med ekonomisk inriktning kan förekomma. Du kommer också att koordinera servicearbetet och ta hand om de administrativa arbetsuppgifter som behöver göras på kontoret.
Kontoret ligger i Östersund och det är här du som ekonomiadministratör är placerad. Arbetstiderna är 07.00-16.00 måndag till fredag och vi letar efter dig som kan komma igång så snart som möjligt, dock senast 1/9.
Arbetsplatsen har ett öppet klimat med snabba puckar då serviceverksamhetens miljö är ombytlig. TFS arbetar efter ledorden Tydlighet, Trivsel och Ordning & Reda som präglar vardagen i den ombytliga servicemiljön.
Teknisk Fastighetsservice AB är ett av norra Sveriges ledande företag inom service, förebyggande underhåll, installation av fastighetstekniska installationer för ventilation, värme, kyla, el samt styr och regler. Verksamheten är belägen i Norrland med kontor på 14 orter från Gävle i söder till Luleå i norr med huvudkontor i Sundsvall. Våra kunder är fastighetsägare och nyttjare inom industri, offentlig och kommersiell verksamhet. Teknisk Fastighetsservice ingår i en koncern med ca 280 medarbetare varav 180 är anställda i TFS.
I rollen som ekonomiadministratör kommer du att ansvara för gemensam telefonväxel och vidarebefordra meddelanden samt hantera posten. Du kommer att bevaka, kontera, sakgranska och distribuera leverantörsfakturor. Hantering av eventuella krav och påminnelser, fakturering, värdering av pågående projekt vid månadsbokslut och andra vanligt förekommande uppgifter inom ekonomiadministration. Du kommer också att koordinera serviceteknikerna för distrikt Jämtland och ha nära samarbete med projektledare och platschef. I rollen ingår även att ta hand om inköp av kontorsmaterial och material till serviceavtal.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har gymnasial/eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande yrkeslivserfarenhet. Vi ser att du har arbetat några år med likande uppgifter inom ekonomi och service. För att klara tjänsten krävs administrativ erfarenhet inom ekonomi, goda kunskaper i Excel, svenska och engelska i tal och skrift samt B-körkort.
Meriterande är om du har erfarenhet av serviceledning, koordinering av personal tex schemaläggning, har erfarenhet från samma bransch och/eller kunskaper i ekonomisystemet 3L, fakturahanteringssystem Ascendo och orderhanteringssystem SDF.
Du blir en i gänget tillsammans med 11 kollegor som hjälps åt och stöttar varandra. Som person är du driven och tar egna initiativ då du är ensam i din roll som administratör.
Som ekonomiadministratör är du noggrann och kan hålla en effektiv nivå och fatta snabba beslut. Du har stor känsla för service och kan hantera snabba svängningar, det blir nämligen inte alltid som planerat.
Du har lätt med kommunikation och kontakt med andra, både internt och externt, och är prestigelös i ditt uttryckssätt.
Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar TFS med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Keusch på pernilla.keusch@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast 8/9. Vi ser fram emot din ansökan!