OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta som konsult och har tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller ekonomiadministratör? Vi på Randstad i Örebro söker nu en ekonomiadministratör till en av våra kunder. För att trivas i rollen som ekonomiadministratör hos oss behöver du ha en god serviceanda, vara van att arbeta självständigt och ha ett prestigelöst förhållningssätt.
På detta uppdrag möts du av kollegorna på ekonomiavdelningen, du erbjuds en introduktion och arbetet sker i mindre arbetsrum med 4 medarbetare i varje rum. Du kommer att få arbeta brett som ekonomiadministratör och främst med arbetsuppgifter inom bokslut, kontoavstämningar, interimsbokningar och bilagor. Detta är ett långsiktigt uppdrag via Randstad med start omgående till januari 2023.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som ekonomiadministratör ansvarar du för specialistkompetens inom övergripande redovisning.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som ekonomiadministratör bör du ha tidigare erfarenhet av arbete med bokslut, avstämningar, bokföring, löner alternativt har du viss erfarenhet men med intresse att lära sig mer inom ekonomiområdet. Vi tror att du har en utbildning inom ekonomi från yrkeshögskola, universitet alternativt sånt arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi tror att du har god datavana och trivs med arbete i ekonomisystem, gärna erfarenhet av Raindance.
Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-03-31 , urval och intervjuer kommer ske löpande.
För frågor eller funderingar kontakta: Maria Perez, maria.perez@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044