Ekonomiadministratör på 50% för långsiktigt uppdrag i Kumla!

Ekonomiadministratör på 50% för långsiktigt uppdrag i Kumla!

Arbetsbeskrivning

Är du en prestigelös och kommunikativ person med erfarenhet inom ekonomiadministration med fokus på digitaliserad fakturaprocess? Då kan det vara dig vi vill komma i kontakt med! Just nu söker vi en Ekonomiadministratör för långsiktigt uppdrag hos vår kund i Kumla! Uppdraget är på 50% och förväntas starta omgående. Önskvärt är att vara fysiskt på plats på kontoret i Kumla med arbetsfördelning på fyra timmar per dag, men det kan finnas möjlighet till flexibilitet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Rollen som Ekonomiadministratör kommer vara bred och omväxlande. Du tillhör ett familjärt kontor där du och en person till hanterar ekonomiuppgifter. I din roll kan du även komma att ansvara för mer än bara ekonomiadministration vilket kräver att du är flexibel och prestigelös som person.
Dina arbetsuppgifter/ansvarsområden kommer bland annat innefatta:
• Fakturahantering
• Hantera inkommande (EDI) fakturor, leverantörsfakturor och fördela dem i organisationen i systemet Medius Flow
• Hantera fakturor som inkommer på mejl och/eller post genom att ”tolka” dessa i Read Soft innan de förs över till Medius Flow
• Mycket interna kontaktytor men även externa kan förekomma
• Andra kontorsadministrativa arbetsuppgifter i olika omfattning, såsom inköp eller beställningar mm.

Vem är du?
Till rollen som Ekonomiadministratör söker vi dig med ekonomisk bakgrund och tidigare erfarenhet av ingående fakturor och digital fakturaprocess. Du besitter allmänt god systemvana och har du kunskap inom ekonomisystemet Medius Flow anses det meriterande. Då rollen innefattar många olika kontaktytor anses det viktigt att du är kommunikativ med en förmåga att ta kontakt med nya personer.
Som person är du social och öppen som trivs i en varierande och serviceinriktad roll. Du är prestigelös och inte rädd för att rycka in där det behövs. Vidare är du positiv, ansvarstagande och bidrar till god stämning på kontoret. Stor vikt kommer läggas vid personlighet.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2021
  • Ansök senast: 13 oktober 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


21 november 2024