OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett sinne för service och siffror och trivs med att arbeta i en bred och omväxlande roll? Då kan det vara dig vi söker! Hos oss blir du en viktig kugge för vår fortsatta tillväxt och en uppskattad kollega.
Om tjänsten
I rollen som ekonomiadministratör hos oss erbjuds du en varierad arbetsdag med goda möjligheter att planera ditt eget arbete. I dina uppgifter ingår bland annat löpande ekonomi och lönehantering, men du har stort stöd från vår externa ekonomipartner som sköter bokslut och deklaration. Till din hjälp har du också våra system där vi under senare år tagit stora digitala kliv framåt. Har du kunskap och intresse vad gäller bokslut, deklarationer eller andra mer komplexa ekonomiuppgifter så finns möjlighet att med tiden även ta över hela eller delar av det ansvaret. Det finns även möjlighet att vara delaktig inom projektens administration och att vara systemansvarig för de digitala hjälpmedel företaget använder.
När frågor uppstår kring semesterdagar, tjänstledighet och arbetstider är det du som är insatt i kollektivavtalet och kan svara på frågor från medarbetarna. I tjänsten ingår också ett kontorsansvar. Du beställer förbrukningsartiklar till kontoret, håller ordning på leasingavtal, köper in arbetskläder och liknande.
Du är direkt underställd bolagets VD.
Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet från en liknande roll där du hanterat fakturor och lön. Självklart är du en van systemanvändare och ser fördelarna med Excel som arbetsverktyg. God svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.
Som person är du är noggrann och har ett sinne för struktur och ordning. Du har en analytisk sida som kommer till användning i arbetet när du hanterar ekonomiflöden och stöttar i projektekonomin. Dessutom har du en stark känsla för service, både gentemot kunder och kollegor. Rollen kräver att du är prestigelös och trivs med varierande arbetsuppgifter.
Vi erbjuder dig:
en fin gemenskap där de flesta av oss jobbat länge inom företaget
förmåner som friskvård och som fast anställd även bonussystem
ett varierat och roligt arbete
Annat viktigt att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning, deltid 75-80% men möjlighet till heltid finns. Du utgår från vårt kontor på Danmarksgatan och finns tillgänglig på kontoret minst fyra dagar i veckan.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 018-470 71 06 eller Rekryteringskonsult Anna Nord på 018-470 71 12.
Sista ansökningsdag är 12 februari 2023, men urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Krav
Några års erfarenhet från en liknande roll där du hanterat fakturor och lön
God systemvana
Goda kunskaper i Excel
God svenska i tal och skrift
Om arbetsgivaren - Betonghål
Betonghål är Sveriges äldsta numera verksamma håltagningsföretag. Företaget bildades 1972, har ca 30 anställda och omsätter cirka 45 Mkr. Vi har för avsikt att stärka vår redan starka marknadsposition genom att både höja kompetensen och rekrytera nya duktiga och motiverade medarbetare.