OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jag söker dig som har någon erfarenhet från ett ekonomirelaterat arbete och har en annan sysselsättning på minst 50%. Är det dig jag beskriver? Passa på att sök denna tjänst som kan ge dig meriterande arbetslivserfarenhet inom ekonomi idag, urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Kunden är verksam inom supply chain management med kompetens och tjänster inom både konsulting och outsourcing. I outsourcingsverksamheten arbetar företaget med varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B. Som ekonomiadministratör ingår du i ett större kunduppdrag och team med totalansvar för planering, förvaltning och koordinering av kundens logistikflöden i Europa.
I rollen som ekonomiadministratör kommer du sitta och kontrollera ordrar som kunder lägger som överstiger ett visst belopp. Din uppgift är att kontrollera om kunden som lagt ordern kan betala för sig. Du kommer att ingå i ett mindre team där ni gemensamt har en ekonomifunktion. Hos kunden är det hög kompetens bland medarbetarna och de är i blandade åldrar. Arbetet kan inte utföras på distans utan du ska vara på plats på kontoret. Det kommer vara en kortare introduktion under v.45.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonomiadministratör kommer du få tillgång till kunders uppgifter och kreditlimits. Du kommer att ha både intern och extern kontakt. Den interna kontakten kommer vara med kundservice och SRS ekonomiavdelning och den externa kontakten kommer vara med kunder och Creditsafe. Det är viktigt att du är noggrann och analytisk och fokus är inte på att det ska gå fort utan att det blir korrekt.
* Kreditkontroll
* Frisläpp av ordrar
* Kundkontakt via telefon och mejl
VI SÖKER DIG SOM
* Har en annan sysselsättning på minst 50%
* Kan arbeta VARJE fredag 8-17 under v.46 - v.3
* Har någon erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter, exempelvis redovisning, fakturering, kundreskontra och leverantörsreskontra
* Kan kommunicera på svenska i tal och skrift
Meriterande om du har:
* Eftergymnasial ekonomiutbildning som är pågående eller avklarad
Som person är du:
* Strukturerad
* Noggrann
* Samarbetsförmåga
Övrig information:
* Start: v.46 - v.3
* Omfattning: Deltid, VARJE fredag
* Placering: Örebro
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231