OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som studerar ekonomi och som letar efter det perfekta deltidsjobbet. Gillar du dessutom allt som har med outdoor att göra såsom vandring, paddling, klättring och natur? Då finns här en ypperlig möjlighet! Tveka inte på att skicka in en ansökan redan idag, urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Vår kunds core business är att utveckla och tillverka produkter inom paddling, liksom ryggsäckar och andra outdoor-produkter. Deras produkter säljs till ett 50-tal länder och har leverantörer över hela världen. Nu söker de efter någon som vill vara med och växa tillsammans med dem som bolag i en innovativ och starkt växande bransch.
De söker en ekonomiadministratör på deltid som vill ansluta sig till företaget och vara en viktig del av deras tillväxtresa. Tjänsten innebär att du stöttar upp ekonomiansvarig med fokus på leverantörsreskontra. Du kommer ansvara för fakturahanteringen i Visma och stämma av kontoplan. Du kommer ha tätt samarbete med kollegorna och erbjudas en gedigen onboarding för att ge dig bästa möjliga förutsättningar. Här finns möjligheten att visa framfötterna och växa in i rollen, utöka arbetsuppgifter och ansvar samt få en god insyn i branschen. Visst låter det intressant!
Du erbjuds
- Utvecklande deltidsjobb vid sidan av studierna
- En företagskultur genomsyrad av högt engagemang, skratt och stor kompetens
- Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan
- En engagerad konsultchef under hela din anställning som kommer stötta dig i hela din karriär
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leverantörsreskontra
* Ansvara för AP-mailkontot
* Hantera fakturor i Visma
* Avstämning mot kontolista
* Vara behjälplig mot kollegor och stötta övriga parter
VI SÖKER DIG SOM
- Pågående eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning eller liknande med minst ett år kvar av studierna
- Praktisk erfarenhet av administrativt arbete och ekonomirelaterade uppgifter
- Mycket god systemvana
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då de båda språken kommer användas dagligen på arbetsplatsen.
Meriterande
- Praktisk erfarenhet av Visma
- Praktisk erfarenhet av leverantörsreskontra
- Ett intresse av branschen som företaget är verksamma inom
Personliga egenskaper
Utöver det ovan nämnda söker vi dig som är framåt; du har en mycket god kommunikativ förmåga och är en stark lagspelare. Du är lösningsorienterad och proaktiv, du driver dig själv och ditt arbete framåt. Du vill vara med och bidra och växa tillsammans med företaget. Därtill håller du hög kvalitet på ditt arbete, du är noggrann och strukturerad.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231