OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ale kommun med ca 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.
Vi är ca 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?
ARBETSUPPGIFTER
Redovisningsenheten i Ale kommun söker en ekonomiadministratör. Arbetsuppgifterna inom enheten består av fakturering och kundreskontra, leverantörsreskontra, kassa/bank-dagbokföring, kontanthantering, momsredovisning, systemunderhåll, systemsupport, utanordningar, bokföringsorder, kontoavstämningar, internkontroll, arkivering m.m. För att uppnå hög flexibilitet lägger vi stor vikt vid att våra ekonomiadministratörer behärskar flera av dessa arbetsuppgifter. Arbetet innebär många kontakter med kunder, leverantörer och medarbetare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning alternativt ett föräldraledighetsvikariat beroende på eventuella interna sökanden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med minst gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan för arbetet lämplig utbildning. Du har goda bokföringskunskaper, IT-kunskaper, vana vid Office-paketet och lätt för att lära dig nya affärssystem. Du har god administrativ förmåga och samarbetsförmåga samt är flexibel och mycket serviceinriktad. Du bör ha arbetat med uppgifter inom främst fakturering och kundreskontra men även gärna med leverantörsreskontra och/eller dagbokföring i åtminstone några år.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Redovisningschef Monika Lechelt
0303-33 02 79