OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Denna tjänst tillhör finans- och redovisningsenheten, på ekonomiavdelningen. Enheten ansvarar för extern redovisning, ekonomisystem, in-och utbetalningar, kapital- och skuldförvaltning och bolagsstyrning. Vi är idag sju personer. Vi ingår i ekonomiavdelningen tillsammans med kommunens samlade stöd för budget och uppföljning samt inköp.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en ekonomiadministratör som under ca 11-12 veckor kommer att arbeta med bokföring, in- och utbetalningar, leverantörsreskontra, kundreskontra och andra frågor främst med fokus inom fakturahantering. I din roll ingår även att ge supportstöd till interna användare av vårt affärssystem.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har minst gymnasieutbildning i ekonomi eller läser ett program med inriktning mot ekonomi,
• har mycket goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift,
• har lätt att lära dig nya IT-verktyg.
Det är meriterande om du som söker har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, men framförallt värdesätts ditt engagemang och viljan att lära dig.
Som person är du ansvarstagande och noggrann. Du har lätt för att kommunicera och är service- och samarbetsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.
Urvalet sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.
För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.
Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.
I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun
Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Per Malmquist
0152 29348
HR-specialist Liselotte Flemmingsdotter
0152 291 62
Finanschef Ulrika Kalfholm
0152 292 32