OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av de äldsta företagen i bemannings- och rekryteringsbranschen.Under våra mer än 20 år i branschen har vi utvecklat ett unikt kontaktnät och väl beprövade arbetsmetoder som innebär att vi kan erbjuda högsta träffsäkerhet vid nyanställning. Vi är idag ca 380 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.Rekrytering och bemanning sker till alla branscher och nivåer för både små och stora företag. I samarbete med vår kund söker vi personer till deras nordiska avdelning för varuinköp från deras leverantörer.Företaget är idag en av Europas ledande och en av Sveriges största distributörer av IT-produkter.I Sverige har de i ca 250 anställda.Företagets fräscha och nyrenoverade lokaler är belägna i Spånga.Du kommer att ha eget ansvar för flera av kundens leverantörer, där du bland annat kontrollerar pris- och kvantitetsavvikelser.Vidare kommer du även att agera spindeln i nätet och ha en löpande dialog mellan leverantörer och inköps- och logistikavdelningarna samt med övriga kollegor på ekonomiavdelningen.Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att sköta bokning av fakturor mot inköpsordrar och bokning av kreditnotor mot claimar.Du kommer även att kontrollera att leverantörerna betalar claimar i tid, sköta betalningar samt avstämningar på leverantörerna. Du som söker har administrativ erfarenhet gärna inom ekonomi och av liknande arbetsuppgifter.Du får gärna ha en ekonomisk utbildningsbakgrund bakom dig men det är inget krav.Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du har branscherfarenhet och kunskaper inom SAP R3.Om du kan tala danska är det ett plus men det är inget krav.Som person är du ambitiös, positiv och gillar arbeta i ett högt tempo.Du har ett proaktivt arbetssätt och trivs i ett nära samarbete med dina kollegor. Vi kommer att intervjua kandidater löpande och av den anledningen är du välkommen att skicka in dina handlingar omgående.