OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Vi behöver nu förstärka vår ekonomiavdelning med en självgående ekonomiassistent. Vi erbjuder en omväxlande tjänst för dig som har ett sinne för siffror och vill kombinera det med ditt intresse för service och människor.
Du är snabb och agil i ditt arbetssätt, har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och du tycker om att hantera flera saker samtidigt. Du är stresstålig och du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du har en god telefonvana och du är duktig på att skapa kontakter och på att bemöta människor i en mångkulturell miljö.
Du behöver ha vana av att jobba i olika system (vi använder idag bl a Visma Administration och Visma Lön och erfarenhet av dessa system är meriterande). Då en stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt att kommunicera med så väl tolkar och kunder som medarbetare så är det en förutsättning att du talar och skriver svenska korrekt och obehindrat.
Dina arbetsuppgifter kommer att variera allt från hantering av frågor från kunder och leverantörer och enklare ekonomiadministration i VISMA och vårt affärssystem.
Tjänsten är en tjänst på plats hos oss på 100% under 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Kvalifikationer
Gymnasieutbildning (krav)
Tidigare yrkeserfarenhet
God vana av att arbeta i MS Office och särskilt Excel
Kunskaper i VISMA Admin & VISMA Lön är meriterande
Universitetsutbildning inom ekonomi/administration är meriterande
Erfarenhet av CRM-system är meriterande
Kort om oss
Linguacom är ett av de främsta språkföretagen som förmedlar tolk- och översättningstjänster till främst kommuner, stat och landsting, men även till privata kunder såsom advokatbyråer och andra företag. Vi är idag 25 anställda och sitter i Finntorp, Nacka, cirka 8 minuter från Slussen med buss.
Är du intresserad och vill veta mer är du välkommen att skicka ditt CV och personligt brev till hr@linguacom.se