OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vår kund inom trafikbranschen är i behov av en ekonomiadministratör som kan gå in som konsult i ett intressant uppdrag. I rollen som ekonomiadministratör kommer du främst att arbeta inom ett projekt relaterat till ekonomihantering och administration inom gränssnittsområdet.
En stor del av jobbet handlar om att följa upp ekonomin och hantera fakturor. Du kommer också att utföra andra administrativa uppgifter som att starta och avsluta projekt, svara på frågor från kunder och entreprenörer angående fakturaunderlag, hantera verksamhetsbrevlådan och se till att frågor besvaras snabbt. I rollen som ekonomiadministratör är det viktigt att du har regelbunden kontakt med både kommuner, privata företag och interna kontakter.
För närvarande är det möjligt att arbeta både på distans och på det centrala kontoret i Stockholm. Dagarna och tiderna för arbetet bestäms utifrån organisationens behov och efter godkännande från kunden. Under arbetsperioden kan det bli aktuellt med extra arbetstid i samband med uppdraget.
En säkerhetsprövning kommer att göras på konsulten om hen blir aktuell för uppdraget. Om konsulten redan har genomgått en godkänd säkerhetsprövning för liknande uppdrag och ändamål behövs ingen ytterligare säkerhetsprövning.
Krav
- Ha arbetat med fakturahantering i affärs- och ekonomisystem i minst fyra år.
- Minst två års erfarenhet av att arbeta med kundrelationer inom fakturering och andra ekonomiska ärenden.
- Ha använt MS Excel för ekonomihantering i minst fyra år.
- Erfarenhet av att använda affärs- och ekonomisystemet Unit 4 Business World.
- För att trivas som ekonomiadministratör behöver du vara bra på att skapa relationer både internt och externt samt koordinera ekonomihanteringen för externa projekt.
- Du bör vara lyhörd, proaktiv och förstå vikten av att skapa positiva relationer.
Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-09-05
Slutdatum: 2025-09-04. Möjlighet till 6 månaders förlängning vid 3 tillfällen
Sista ansökningsdagen: 2024-06-04
Ort: Stockholm
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.