Ekonomiadministratör till Advantek

Ekonomiadministratör till Advantek

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på Advantek en ekonomiadministratör till vårt västkontor i Mölndal!
Advantek är en internationell leverantör av tekniska tjänster och samarbetar med viktiga branschföretag över hela Europa. Och nu söker vi efter dig som vill vara vår drivande part för ekonomifunktionen i Sverige.
Om tjänsten:
I din roll som ekonomiadministratör kommer du att ansvara för vår ekonomifunktion i det svenska bolaget och ha support och kontakt med övriga kollegor inom Finance i Portugal. Detta kommer innebära att du har ansvar för bland annat löpande bokföring och fakturering, lönehantering samt tidsrapportering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande bokföring och fakturering
Lönehantering samt tidrapportering
Delaktighet i månads-, kvartals- och årsbokslut
Tillsammans med ledningen ansvarig för eventuella åtgärdsplaner
Löpande utveckling och förbättring av rutiner och arbetssätt, samt delaktig i implementationen av dessa
Övriga administrativa delar som tillfaller kontoret

Vi söker dig som har:
Universitet-/högskoleutbildning som har ett antal års relevant erfarenhet inom ekonomi. Du är driven, nyfiken och gillar att arbeta med ständiga förbättringar
Mycket goda Excel-kunskaper
Uttrycker dig väl i svenska samt engelska både gällande tal och skrift

Det är även meriterande med tidigare erfarenhet av Fortnox och Hogia-lönesystem. Samt tidigare erfarenhet av liknande bransch.
Dina personliga egenskaper är något vi lägger stor vikt vid. I din roll kommer du att få agera bollplank, ge support samt vara den drivande parten för ekonomifunktionen vilket gör att du är en kommunikativ och lyhörd person som är van med att arbeta i en utåtriktad samt verksamhetsnära miljö med många kontaktytor.
Vi ser även att du har en hög känsla för service och är noggrann i dina utföranden.
Vi erbjuder:
Advantek är ett familjärt bolag som satsar mycket på våra anställdas välbefinnande och utveckling. Vi tror på hög kvalitet och korta beslutsvägar och lever dagligen efter våra värdeord; People, Passion and Performance.
Hos oss får du chefer som är tillgängliga och kollegor som är nära till hands, trots att vi sitter på flera orter runt om i landet och Europa.
Hos oss är det lika viktigt att ha roligt på jobbet som det är att vara effektiv i sin roll, vi har högt i tak och trivs med att bolla idéer och utvecklingar som driver oss framåt.
Utöver detta så har vi även:
En trygg anställning med kollektivavtal
Attraktiva förmåner och aktiviteter
Kompetensutveckling
Erfarna och kompetenta kollegor samt ledare

Ansökan:
Har du frågor om tjänsten, kontakta Caroline Nylén på 0704-22 29 90 eller på caroline.nylen@advantek.se eller Sajra Gazibara på 0763 27 02 82 eller sajra.gazibara@advantek.se


Vi arbetar med ett kontinuerligt urval, så sänd in din ansökan så snart som möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avatron AB Mölndal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2021
  • Ansök senast: 7 juli 2021

Postadress

Flöjelbergsgatan 20B
Mölndal, 43137

Liknande jobb


Erfaren ekonom

25 november 2024

Local Division Controller

Local Division Controller

25 november 2024

Accounting Economist

Accounting Economist

25 november 2024

Projektcontroller

Projektcontroller

22 november 2024