OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Diarienummer (dnr): AN 2.2.1.6-726-14
Arkitekthögskolan finns på Konstnärligt campus vid älven med Designhögskolan, Konsthögskolan, Bildmuseet och HumLab X som närmaste grannar. Konstnärligt campus är en internationell ?hotspot? för utbildning och forskning där studenter från olika kulturer möts och samarbetar inom det kreativa fältet. Arkitekthögskolan startade sin verksamhet 2009 och byggs successivt upp som ett internationellt laboratorium för experimentell arkitektur, där både undervisning och forskning bedrivs. Arkitekthögskolan har 250 studieplatser inom ett femårigt arkitektprogram och har idag omkring 30 anställda. Vi utbildar arkitekter genom konstnärlig träning, fokuserar på integrerade designmetoder. Hållbarhet resursmedvetenhet och en förståelse för internationella angelägenheter är viktiga frågor för oss.
Mer information finner du här: www.arch.umu.se
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat löpande ekonomihantering såsom fakturahantering, reseräkningar, arvodesräkningar, utlägg, projektredovisning, administration av anläggningsregister, budgetuppföljning och bokslut. En central del av arbetet utgörs av analys och resultatuppföljning och att förse prefekten med beslutsunderlag. Andra administrativa uppgifter kan förekomma och då främst hantering av anställningsärenden i universitetets personaladministrativa system.
Kompetenskrav
Du har ekonomisk utbildning på lägst gymnasial nivå eller motsvarande, samt arbetslivserfarenhet inom området ekonomiadministration. För arbetet krävs god analytisk förmåga, noggrannhet och förmåga att strukturera arbetsuppgifterna. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga, kan förklara ekonomiska samband för medarbetarna, är initiativrik och kan arbeta självständigt med eget ansvar. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift krävs. Erfarenhet av datorbaserade administrativa system krävs och du är väl förtrogen med Microsoft Office-program såsom Word och Excel.
Övriga önskvärda kvalifikationer
Högskoleexamen inom ekonomiområdet är meriterande liksom erfarenhet av arbete i akademisk miljö. Önskvärt är att du har erfarenhet från arbete med datoriserade administrativa system (universitetet använder sig för närvarande av Raindance, Primula och Ladok). Det är även meriterande om du har erfarenhet av statlig ekonomistyrning och av att administrera EU-projekt.
Närmare upplysningar lämnas av t.f. prefekt Staffan Andersson, 072-541 14 33, staffan.andersson@umu.se.
Facklig information lämnas av Saco-S 090-786 53 65, SEKO 090-786 52 96 samt ST 090-786 54 31.
Till ansökan bifogas ett personligt brev, CV/meritförteckning, vidimerade kopior av betyg och intyg samt namn och kontaktuppgifter till minst två referenspersoner.
Handlingar som skickas elektroniskt ska vara i word- eller pdf-format.
Välkommen med din ansökan!