OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos BE Group. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. De erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,5 mdr SEK under 2021 och har cirka 250 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiadministratör arbetar du på ekonomiavdelningen och stöttar upp med administrativa arbetsuppgifter. Du hanterar främst ankomstregistrering av inkommande leverantörsfakturor i Medius. I rollen tillkommer även andra administrativa arbetsuppgifter, som till exempel matchning av fakturor mot försäljnings- och inköpsorder. Därtill svarar du på påminnelser och mail kopplat till leverantörsreskontra samt ansvarar för att lägga upp nya leverantörer och ändra i befintliga. Du arbetar i ett härligt och ambitiöst team på tio personer och har i tjänsten både interna och externa kontakter.
• Ankomstregistrering av inkommande leverantörsfakturor
• Svara på påminnelser och mail kopplat till leverantörsreskontra
• Lägga upp nya leverantörer i Microsoft Dynamics AX samt ändra i befintliga
• Stöttning i övriga administrativa uppgifter
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom administration, kundtjänst eller motsvarande
• God dator- och systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi
För att trivas i rollen som ekonomiadministratör arbetar du strukturerat och har god förmåga att planera samt prioritera ditt arbete. Du tar ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgifter och ställer gärna upp för dina kollegor. Vidare trivs du med att arbeta i ett team och ser ett mervärde i att arbeta tillsammans med andra. I arbetet har du lätt för att lära samt tar emot instruktioner på ett bra sätt. Vidare är du kommunikativ och serviceinriktad då du har kontakt med flera avdelningar på företaget.
Övrig information:
Start: Mitten på augusti
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomiadministratör, administratör, ekonom, ekonomi, ekonomiassistent, service, heltid, Malmö, Skåne
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund