Ekonomiadministratör till bolag inom geoteknik

Ekonomiadministratör till bolag inom geoteknik

Arbetsbeskrivning

Har du något års erfarenhet av löneutbetalningar, redovisning och besitter en analytisk förmåga? Gillar du dessutom att ha roligt på jobbet och att arbeta i ett företag som växer? Då är det dig vi söker till vår kund! Här blir du en del av ett spännande bolag som ständigt växer och utvecklas. Vi arbetar med löpande urval, så välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund erbjuder bland annat tjänster inom geoteknik, bergteknik, fält & laboratorieundersökningar. De är experter inom jord- och bergteknik och har en lång erfarenhet av att arbeta i alla projektfaser.

Vår kunds ambition är att attrahera begåvade medarbetare som får möjlighet att utvecklas i intressanta och komplexa projekt. De strävar efter att skapa en kreativ och attraktiv arbetsplats med nya idéer och med många möjligheter till kunskapsöverföring mellan kollegor.

Deras mål är att utveckla sig till ett kompetensstyrt företag med fokus att möta kundernas krav och marknadsutmaningar.

Du erbjuds


* Att få vara med på en utvecklande och rolig företagsresa då företaget har, och håller på, att växa i både personalstyrka och omsättning.
* En fot in på ett ett förtetag vars kultur genomsyras av ödmjukhet och professionalitet.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Då vår kund växer behöver de nu utöka sitt ekonomi- och administrationsteam. Teamet består idag av två personer som sitter tillsammans med ca 40st medarbetare i öppet kontorslandskap. I takt med att företaget växer så tillkommer det mer arbetsuppgifter vilket är bakgrunden till att de nu söker en ekonomiadministratör.

I din roll kommer du bland annat att arbeta med:


* Löpande bokföring
* Bokning av leverantörsfakturor
* Hantering av attester av leverantörsfakturor
* Månadsbokslut och ekonomisk uppföljning
* Deklarationer
* In- och utbetalningar


Då företaget ständigt utvecklas kommer ditt arbete även att bestå av HR/personalfrågor. Vi ser därför gärna att du har ett intresse eller tidigare erfarenhet kring:


* Friskvård
* Löneväxling
* Anställningsavtal


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har erfarenhet av löpandebokföring
- Har några års erfarenhet av leverantörsreskontra
- God systemvana
- Har mycket goda kunskaper i Excel och därmed en analytisk förmåga.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken förekommer i arbetet.

Meriterande


* Erfarenhet inom Visma (från redovisning och/eller lön).
* Intresse för eller erfarenhet av HR/Personalfrågor.


Som person är du:

Trygg i dig själv, problemlösande och du är inte rädd för att komma med egna ideér och förslag. Vi tror att du är kommunikativ och skapar goda relationer runt omkring dig. Du är också analytisk och har en förmåga att se saker utifrån nya perspektiv.

Övrig information


* Start: 15 mars
* Omfattning: Heltid, 12 månader - med goda chanser till en anställning efter konsultuppdraget
* Placering: Nacka


Information om rekryteringsprocessen:


* Telefonintervju med Academic Work
* Personlighet- och problemlösningstest
* Djupintervju med Academic Work
* Intervju med kund
* Referenser + Beslut


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om företaget kommer längre fram i processen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2023
  • Ansök senast: 17 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024