Ekonomiadministratör till Brion i Trollhättan

Ekonomiadministratör till Brion i Trollhättan

Arbetsbeskrivning

Om BrionBrion är en installationskoncern som utför entreprenad, service och konsultuppdrag inom fastighetssektorn. Brion bildades 2017 i Mölndal, med 14 anställda, och har på 7 år vuxit till en koncern med ca 300 anställda med en omsättning på ca 850 miljoner kr med 16 bolag i koncernen. Brions tjänster är installation inom Ventilation, Rör, Teknik, El och Solenergi och har kontor i Mölndal, Kungsbacka, Borås, Trollhättan, Lidköping, Karlsborg, Helsingborg, Jönköping och Malmö. Kunderna ser Brion som en långsiktig och innovativ installationspartner.
Om tjänstenÄr du en strukturerad och driven person som trivs med att ha många bollar i luften? Vill du arbeta i en varierad och ansvarsfull roll som kombinerar administration och en del ekonomi? Då kan du vara den ekonomiadministratör vi söker till Brion Rör!Du kommer att spela en central roll i vårt dagliga arbete och vara en viktig stödfunktion för den operativa verksamheten.
I denna roll kommer du att ansvara för att skapa fakturaunderlag och sköta kravhanteringen inom avdelningen. Du kommer också att agera koordinator för våra servicemontörer och hantera ordermottagning samt utreda ofakturerade timmar tillsammans med ansvariga tjänstemän. Dina arbetsuppgifter omfattar även hantering av leverantörsfakturor i vårt affärssystem och att göra inköp av kontorsmaterial och arbetskläder enligt budget. Du ansvarar sig också till att övervaka montörernas tidsregistrering och sjukanmälningar. Du kommer att arbeta med anställningshantering via vår digitala plattform och se till att rätt utbildningar genomförs i rätt tid. Tjänsten är stationerad på Brion Rör i Trollhättan.
Som ekonomiadministratör kommer du även att:
Förvalta och uppdatera verktygslistor samt säkerställa maskinkalibrering enligt kalender.
Hålla kundregistret uppdaterat, inklusive indexreglering och bevakning av ramavtal.
Löner.
Följa upp betalningsförseningar och samarbeta med avdelningschefen för att lösa eventuella problem.
Inköp av kontors- och förbrukningsmaterial enligt attestordningen.
Fakturering av service- och projektorder enligt betalningsplan och lokala bestämmelser.
Har erfarenhet att använda sig av AI ( ChatGPT ) i arbetet eller har ett intresse för det.
Agera koordinator för avdelningens montörer vilket inkluderar service och entreprenad.

BakgrundVi söker dig som har en YH utbildning och gärna praktisk yrkeserfarenhet inom liknande tjänster och gärna inom branschen.Du har en grundläggande förståelse för företagsekonomi och är van att arbeta med Office-paketet. Som person är du en lagspelare, handlingskraftig och strukturerad. Du har en naturlig fallenhet för att vara innovativ och förbättra processer i ditt arbete. Du kommer även stötta lokalkontoret i Lidköping vilket innebär att det kan vara några resor per år.
I denna rekrytering samarbetar Brion med M.R Partner AB. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringsansvarig Marc Magnusson på 0707-972718 alt. marc@mrpartner.se. Vi träffar kandidater löpande så tveka i n på att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: M—R Partner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2024
  • Ansök senast: 15 november 2024

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024