OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba som ekonomiadministratör på ett stort och stabilt företag med stora karriärsmöjligheter? Combitech är också ett företag som har bra balans mellan arbetsliv och fritid och som satsar på kompetensutveckling.
Sök tjänsten nu!
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör kommer du arbeta på två stycken olika avdelningar som ligger vägg i vägg. Du kommer till en början ha en handledare på respektive avdelning.
Den första avdelningen heter SITC. ( Saab Indian Technology Center) Där kommer du agera mellanhand mellan kunder (koncernbolagen) och utvecklingscentret i Indien.
Arbetet kommer att innebära offertskrivning, beställningar, fakturering och projektadministration.
Offerter och beställningar skrivs på engelska.
Den andra avdelningen heter Master Vendor. Här kommer du att agera mellanhand mellan kund och underleverantör. Här kommer du arbeta med offerthantering, utskick av förfrågningar och beställningar och fakturering.
Du har daglig kontakt med inköpare och underleverantörer via telefon och mail där du supportar dem vidare i olika ärenden.
Om företaget
Combitech är ett nordiskt teknikkonsultbolag med drygt 1750 medarbetare i Sverige, Norge och Finland. Vi är ett självständigt bolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB.
Combitech kombinerar vårt tekniska kunnande med djupgående branschkunskaper för att skapa nya lösningar. Med hänsyn både till miljö och säkerhet. Våra konsulter har spetskompetens inom informationssäkerhet, systemintegration, kommunikation, mekanik, systemsäkerhet, systemutveckling, teknisk produktinformation och logistik.
Din profil
Skallkrav:
- Ekonomiutbildning på lägst gymnasienivå
- Minst ett års erfarenhet av arbete med ekonomi och fakturering
- Goda kunskaper i engelska
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i Officepaketet.
- Arbetat i ett affärssystem
Meriterande:
- Erfarenhet av affärssystemen Agresso och Lime
- Erfarenhet av ekonomisystem
Som person är lättlärd och lyhörd och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Då tjänsten är fördelad på två avdelningar är det viktigt att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Men tiden kommer du jobba självständigt och då krävs det att man är strukturerad och en duktig problemlösare.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: december eller enligt överenskommelse
Placering: Växjö
Omfattning: Heltid, dagtid, 12 månader med god chans till förlängning
Lön: Enligt överenskommelse
Urval sker löpande, sök tjänsten redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna