OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 300 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund
ARBETSUPPGIFTER
Ekonomiavdelningen ansvarar för Sveriges Domstolars finansering, budgetering och redovisning. Avdelningen svarar vidare för uppföljning, analys och prognostisering av Sveriges Domstolars ekonomi och verksamhet. Avdelningen ska också ta fram verktyg för domstolarna som stöd i deras planering och uppföljning av verksamheten och ekonomin.
Enheten för ekonomiadministration har fått i uppdrag att senast den 30/6 2015 centralisera all kontering inom Sveriges Domstolar. Därför söker vi nu ytterligare medarbetare till enheten.
Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomiadministratör arbetar du framförallt med löpande redovisning vilket omfattar kontering och bokföring av alla kund- och leverantörsfakturor. Samtliga leverantörsfakturor hanteras elektroniskt, antingen som skannade fakturor eller som SVE-fakturor. Utöver fakturahantering ansvarar enheten för all löpande bokföring och avstämning av huvudbokskonton.
Enheten är också första linjens support i ekonomiadministrativa frågor.
KVALIFIKATIONER
Du har treårig gymnasieutbildning med ekonomiinriktning eller motsvarande. Du har erfarenhet, kunskap och förmåga att utföra ekonomiadministrativt arbete. Har du minst 1 års erfarenhet av elektroniskt fakturaflöde är det meriterande. Vi tror att du som söker idag arbetar med ekonomiadministrativa uppgifter.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vi ska trivas tillsammans och samarbeta effektivt, så vill vi att du är en positiv och ansvarstagande person som är flexibel, prestigelös och gärna hjälper till där det behövs. Som person är du noggrann, strukturerad, effektiv och har god sifferförståelse samt har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du prioriterar och levererar inom uppgjorda tidsramar. Det är även viktigt att du har en förmåga att arbeta utåtriktat och kommunikativt samt att du är serviceinriktad då du i din roll har kontakter både internt inom Sveriges Domstolar men också externt med våra samarbetspartners. Du tycker även att det är viktigt att tillföra en god stämning bland dina kollegor. För att få en jämnare könsfördelning på enheten, ser vi gärna manliga sökande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr
Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70