Ekonomiadministratör till Eitech

Arbetsbeskrivning

Om oss

Med en omsättning om cirka 2 miljarder svenska kronor och 1 200 medarbetare från Malmö i söder till Kiruna i norr är Eitech ett av landets ledande elteknikföretag. Eitechs engagerade och erfarna medarbetare gör dagligen skillnad i allt från kompletta projekt och helhetslösningar till löpande servicetjänster inom elteknik för bygg- och offentlig sektor, industri, infrastruktur och energi. Vi söker nu dig som vill bli en del av vår ekonomiavdelning och bidra till att utveckla vårt arbete inom koncernen. www.eitech.se/jobb

Om företaget

En av våra medarbetare på ekonomiavdelningen går i pension och vi behöver därför förstärka vår ekonomifunktion, som idag består av sju personer. Vill du ha en omväxlande roll inom ekonomi på ett av Umeås största företag? Då kan detta vara din nya utmaning.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiadministratör hos oss kommer ett av dina ansvarsområden vara att hantera vår leverantörsreskontra med allt vad det innebär som t ex leverantörsupplägg, leverantörsfaktura-hantering, betalningar mm. Du kommer även arbeta med utläggshantering och viss löpande bokföring samt bistå med avstämningar vid månads- och årsbokslut. Arbetet innebär dessutom att du sköter kundreskontran, det vill säga påminnelser/kravhantering, räntefakturering samt uppföljning av förfallna kundfordringar. Som ekonomiadministratör blir du en viktig del av ekonomiavdelningen, där vi alla hjälps åt för att utveckla och förenkla våra ekonomiska rutiner.

Din profil

Vi tror att du har en gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande, samt några års erfarenhet av liknande arbete inom främst kund- och leverantörsreskontra i något större affärssystem, där vi ser erfarenhet av Agresso som en merit. Vidare tror vi att du har goda system- och datakunskaper, främst i Excel.

I rollen som ekonomiadministratör hos oss är det viktigt att du är engagerad och brinner för det du gör. Då arbetet innebär mycket kontakt såväl internt som externt är det viktigt att du är utåtriktad och socialt säker. Tjänsten kräver att du kan arbeta självständigt, men samtidigt är duktig på att samarbeta med andra. Att arbeta med ekonomi ställer även krav på att du är strukturerad, noggrann, ansvarstagande, analytisk och effektiv. Hos oss är inget jobb mindre viktigt än något annat, så därför ser vi också att du har en prestigelös inställning och en serviceinriktad attityd.

Ansökan och kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Wiklund, på tfn: 0733-51 27 11, eller Stina Lindahl, på tfn: 0733-51 27 14.

Ansök med CV och personligt brev via www.clockworkpersonal.se, senast den 30 september 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund

Johan Alm

Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm

Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 september 2016

Besöksadress

Kungsgatan 52, Umeå
None

Postadress

Kungsgatan 52
Umeå, 90326

Liknande jobb


21 november 2024