OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiavdelningen befinner sig i en digitaliseringsprocess, därför är en positiv inställning till utveckling samt att du gillar utmaningar en förutsättning för att du ska trivas. Du kommer att arbeta i en grupp, som hanterar kund- och leverantörsreskontra, samt ingå i vårt kundsupportteam ”andra linjen”. I denna roll kommer du att vara ett stöd till medarbetare och medborgare och vi ser därför att du som söker är kommunikativ, serviceinriktad samt problemlösande.
Om tjänsten
I rollen som ekonomiadministratör har du delat ansvar för samtliga arbetsuppgifter i gruppen, vilket innebär att gemensamma rutiner och mål är viktiga. Du utför ditt uppdrag via dator och telefon samt Teams. Din utgångspunkt är att ge bästa service till våra verksamheter, medborgare och organisationer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• kund- och leverantörsreskontra
• kundsupport, muntligt, skriftligt och digitalt
• stiftelser
• filinläsning
• tidskrivning
Kompetenskrav
• eftergymnasial examen med inriktning ekonomi/administration, alternativt examen från YH-utbildning med samma inriktning
• goda kunskaper i Excel
Som person är du strukturerad, prestigelös och tycker att ordning och reda är en självklarhet. Du har en mycket god samarbetsförmåga och förstår innebörden av att arbeta i en grupp. Att vara flexibel och ha viljan att hjälpas åt är ett måste. Du arbetar också mot mål och fokuserar på resultat. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av ekonomisystem, ex. Raindance
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Befattningen kommer att vara placerad på ekonomiavdelningen som ger stöd inom ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är ca 75 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller. Syftet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela ekonomiprocessen för att frigöra tid till analys, lednings- och beslutsstöd.
Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 5 november.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67