OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats med goda pendlingsmöjligheter i Öresundsregionen. Med cirka 16 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. Kommunen har tydliga ambitioner att utvecklas både som boendekommun och etableringsort för näringsliv.
Ekonomienheten i Skurup stödjer kommunens verksamheter och kommunägda bolag med den ekonomiska processen. Vi står inför en spännande utveckling både tekniskt och organisatoriskt då vi ska uppdatera kommunens ekonomi- och verksamhetssystem samt bilda ytterligare kommunala bolag. Du kommer att bli en del av ekonomiteamet som består av 12 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utvecklingsintresserad ekonomiadministratör som kan vara ett stöd till alla i organisationen under implementering/uppgradering av ett affärssystem och som kan ha många olika ansvarsområden. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande, huvudsakligen inom kund- och leverantörsreskontran samt behörighetsadministration. I arbetet ingår att du skapar skriftliga instruktioner och utbildningsmaterial inom dessa områden samt utbildar användare i ekonomisystemet. Andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå då vi har behov av att kunna täcka upp för varandra vid ledighet eller sjukdom.
Rollen innebär kontakter med både interna och externa personer och vi ser därför att du är serviceinriktad, kommunikativ och har förmågan att samarbeta med olika delar av organisationen. Det är viktigt att du är detaljorienterad samtidigt som du har ett helhetsperspektiv för att kunna överföra våra befintliga processer till ett nytt system. I dag arbetar vi i affärssystemet Unit4.
Viktiga egenskaper i rollen är noggrannhet och struktur, samt att du har en god förståelse för hur en administrativ funktion kan bidra värdeskapande till organisationen och en hög ambition att uppfylla detta. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och du har förmågan att hantera situationer där du själv kan tänka ut hur du ska komma vidare.
Vi värdesätter också om du har följande personliga egenskaper:
• är teknisk intresserad och har ett driv att vilja ligga i framkant.
• är positiv och ser möjligheter.
• är bra på konstruktiv problemlösning.
• har viljan att driva ett förbättringsarbete och ser det som en naturlig del i ditt arbete.
KVALIFIKATIONER
• minst en godkänd ekonomiutbildning på gymnasie- eller yrkeshögskolenivå, eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• minst fem års arbetslivserfarenhet.
• bred erfarenhet inom olika ekonomisystem.
Meriterande
• arbete från både kommunal- och privat verksamhet
• erfarenhet av systembyte
• erfarenhet av att både leda och automatisera processer
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi tillämpar löpande urval i processen och ber dig därför att komma in med din ansökan så snart du kan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Persson Ekonomichef
0411-536014
Eva Nilsson Lönekamrer
0411-536036
Ekonomichef Ann-Christin Walmeus
0411-536014
Emma Sandberg Ekonomichef
0411-536014
Monica Brycke Löne- och systemansvarig
0411-53 60 36