Ekonomiadministratör till Ekonomiservice

Ekonomiadministratör till Ekonomiservice

Arbetsbeskrivning

Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, HR-service, Kontakt Linköping, LKDATA, Upphandling och inköp, eLärandeCenter och Stadsarkivet.

Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.

Om arbetsplatsen
Ekonomiservice är en intern serviceenhet med uppdrag att sköta kommunens centrala redovisning främst inom leverantörs- kund- och anläggningsreskontra samt kassaredovisning. Övriga arbetsuppgifter på enheten är olika ekonomuppdrag, SCB-redovisning, inkasso m.m. Enheten är även ansvarig systemförvaltare för kommunens ekonomisystem Unit4 Business World (Agresso) med uppgifter som användarsupport, utbildning, behörighetsadministration och systemunderhåll. I systemförvaltaruppdraget ingår även att delta i olika utvecklingsuppdrag med fokus på effektivisering och utveckling inom området ekonomiadministration. På Ekonomiservice arbetar 15 personer. 

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ekonomiadministratör som tillsammans med övriga medarbetare ska ge support och stöd internt inom kommunen. Arbetsuppgifterna innefattar främst kontering av leverantörsfakturor i vårt ekonomisystem UBW, bokföring och administration av Swish, leverantörsutbetalningar samt vara en resurs för vår kassaredovisning och upplägg av begreppsvärden i ekonomisystemet. Du kommer att vara en del av vår huvudboksgrupp som ansvarar för arbetsuppgifter som anläggnings- och kassaredovisning, SCB-redovisning, periodiska interna avtal samt olika ekonomuppdrag. 

Kvalifikationer
Vi söker en medarbetare med goda kunskaper inom ekonomi och bokföring. Du som söker har redovisningsutbildning som motsvarar minst redovisningsekonom för Yrkeshögskolan. Vi ser att du har arbetslivserfarenhet inom området och god datavana. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Unit4 Business World (Agresso) samt med kundsupport. Du är intresserad av IT och att arbeta med automatiserade processer.

Vi söker dig som har ett stort engagemang och tillför energi i arbetet samt arbetar för att skapa delaktighet och samsyn kring verksamheten. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har ett intresse och en vilja att hjälpa andra. Vidare arbetar du bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Då arbetet periodvis kan vara intensivt är det viktigt att du kan planera, organisera arbetet på ett effektivt sätt samt tar ansvar för dina arbetsuppgifter och självständigt driver dina processer framåt med en god kvalitetsmedvetenhet. 

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Visstidsanställning t.o.m. 2020-12-31 med möjlighet till förlängning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 5040


Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Liknande jobb


21 november 2024