OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, HR-service, Kontakt Linköping, LKDATA, Upphandling och inköp, eLärandeCenter och Stadsarkivet.
Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.
Om arbetsplatsen
Ekonomiservice är en intern serviceenhet med uppdrag att sköta kommunens centrala redovisning främst inom leverantörs, - kund- och anläggningsreskontra samt kassaredovisning. Övriga arbetsuppgifter på enheten är olika ekonomuppdrag, SCB-redovisning, samordnad varudistribution, e-handel, inkasso mm. Enheten är även ansvarig systemförvaltare för kommunens ekonomisystem Unit4 Business World (Agresso) med uppgifter som användarsupport, utbildning, behörighetsadministration och systemunderhåll. I systemförvaltaruppdraget ingår även att delta i olika utvecklingsuppdrag med fokus på effektivisering och utveckling inom området ekonomiadministration. På Ekonomiservice arbetar 15 personer.
Arbetsbeskrivning
Till tjänsten som ekonomiadministratör söker vi nu en kvalificerad ekonomiadministratör som tillsammans med övriga medarbetare ska ge support och stöd internt inom kommunen, men även externt till våra kunder/medborgare i samband med betalningsuppföljning och inkasso. Du kommer att vara en del av vår kundgrupp som ansvarar för arbetsuppgifter som fakturering, kundinbetalningar, betalningsuppföljning, makuleringar, abonnemangshantering och som kontaktpersoner mot vår tjänsteleverantör för inkasso m.m.
Kvalifikationer
Vi söker en medarbetare med goda kunskaper inom ekonomi och bokföring framförallt kopplat mot kundreskontran. Du som söker har redovisningsutbildning som motsvarar minst redovisningsekonom för Yrkeshögskolan. För att bli framgångsrik i tjänsten krävs att du har arbetslivserfarenhet inom området och god datavana. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem Unit4 Business World (Agresso) och om du tidigare har arbetat med betalningsuppföljning och inkasso samt har arbetat med filöverföringar mellan olika system. Vi ser gärna att du är intresserad av IT och att arbeta med automatiserade processer.
Vi söker dig som har ett stort engagemang och tillför energi i arbetet samt arbetar för att skapa delaktighet och samsyn kring verksamheten. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har ett intresse och en vilja att hjälpa andra. Vidare arbetar du bra med andra människor och relaterat till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Då arbetet periodvis kan vara intensivt är det viktigt att du kan planera, organisera arbetet på ett effektivt sätt samt tar ansvar för dina arbetsuppgifter och självständigt driver dina processer framåt.
Information om tjänsten
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100 %
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 6198
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?