OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Elcare Nordic är Nordens ledande servicepartner inom IT och hemelektronik. Vi utför auktoriserad service på PC, Surfplattor, TV, Monitorer, Audio/Video, Mobiltelefoner, kaffemaskiner mm. Vi på Elcare Nordic har 300 anställda och utför dagligen mer än 1500 reparationer. Vi söker nu en engagerad och analytisk kollega till vårt ekonomiteam. Som administratör ingår du i ett team om totalt sju personer. Läs gärna mer om Elcare Nordic här: https://elcare.com/sv-se
Vi på Maxkompetens söker nu efter en serviceminded och analytisk person som kommer jobba som konsult initialt och därefter finns det mycket goda chanser att bli direktanställd på Elcare Nordic.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör hos Elcare Nordic kommer dina arbetsuppgifter fokuseras mot att säkerställa att bolaget får korrekt betalning för utförda reparationer.
Följande arbetsuppgifter är de som kommer vara dagliga:
*Du kommer löpande bevaka, kontrollera och utföra analyser över utförda reparationer och rapportera dessa till berörda kunder.
*Du ser till att fakturor ställs ut i rätt tid mot våra kunder genom att vara involverad i såväl interna som externa dialoger.
*I vissa fall finna lösningar via kompromisser med kund, främst via mail men också via telefon.
*Bistå med hjälp vid implementation av nya/förändrade avtal och processer för att på ett korrekt sätt kunna följa upp reparationer.
Hos Elcare Nordic uppmuntras du att aktivt bidra till organisationens förbättringsarbete genom att engagerat vilja utveckla ditt dagliga arbete.
Din profil
Rollen kräver någon form av bakgrund inom administration. Det är viktigt att kunna förstå såväl systemmässiga som ekonomiska flöden samt konsekvenser av dessa. Du har förmåga att arbeta strukturerat för att löpande hålla deadlines för rapportering och fakturering. Du har god förmåga att kommunicera samt samarbeta och bygga relationer med övriga personer i gruppen samt med produktion, interna stödfunktioner och externa parter. För att du ska klara av rollen krävs allmänna kunskaper inom Officepaket samt breda kunskaper inom Excel, till exempel användning av formler, funktioner och pivottabeller. Vidare kommunicerar du obehindrat med kunder på såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du även behärskar norska, danska eller finska.
För att du ska trivas i rollen och på Elcare Nordic bör du vara en analytisk, självgående och strukturerad person samt gilla att arbeta i en intensiv tillvaro med mycket variation. Rollen innebär också att du har ett stort engagemang och intresse till att lära dig av dina erfarna kollegor och att du vill vara med och bidra till en trivsam arbetsplats.
Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.
Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!
Övrig information
*Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
*Omfattning: heltid, 38h /vecka.
*Arbetstid: Måndag-fredag, kontorstider med flex. Möjlighet att jobba delvis hybrid.
*Placeringsort: Växjö
*Kollektivavtal: Unionen
För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos Elcare Nordic i centrala Växjö.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag! Vid frågor kontakta ansvarig konsultchef från Maxkompetens, Lisa Andersson (073 436 81 02) eller Nathalie Stjärned (073 320 56 35).
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.