Ekonomiadministratör till ENERCON i Malmö

Ekonomiadministratör till ENERCON i Malmö

Arbetsbeskrivning

En av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter är att ta tillvara de resurser i form av jord, vind och vatten som finns på jorden för att ur dem skapa ren energi. ENERCON har genom sin vindkraftteknologi antagit utmaningen att bidra till en bättre framtid. Innovation, kvalitet och säkerhet har starkt bidragit till våra framgångar och vi är idag ett av de ledande vindkraftföretagen i världen.
Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCONs globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i 46 länder. ENERCON är ett familjeföretag som idag ägs av en stiftelse. Huvudkontoret ligger i Aurich i Nordvästra Tyskland, staden där uppfinnaren Alois Wobben grundande företaget 1984. Vårt nordiska huvudkontor ligger i Malmö. För mer information om ENERCON läs på www.enercon.de/en-en/

Ekonomiadministratör till ENERCON i Malmö

Har du erfarenhet av att jobba med leverantörsreskontra och grundförståelse för ekonomi och bokföring? Vill du vara en del av en framgångsrik, stabil och internationell koncern i en spännande framtidsbransch? Då har vi möjligheten för dig!

Som en kollega på Accounts Payable-avdelningen är du med och hanterar ENERCONs leverantörsreskontra för flera bolag i Sverige, Norge och Finland. Du kommer att ingå i ett team med 2 andra kollegor med liknande arbetsuppgifter.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Skanna, verifiera, skicka för godkännande och bokföra leverantörsfakturor
Säkerställa att fakturorna hanteras korrekt både ur ett redovisningsperspektiv och från ett moms/skatte-perspektiv
Hantera utläggs- och kreditkortsredovisning
Vara delaktig i att dokumentera alla processer samt hålla dokumentationen uppdaterad, vilket är extra aktuellt efter en större uppdatering av affärssystemet nyligen
Bidra med att effektivisera arbetet i teamet
Delta i löpande förbättringsarbete


Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet
Minst 3 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra, gärna från ett internationellt bolag/shared service centrer
Grundläggande kunskaper i bokföring
Erfarenhet av arbete i SAP är starkt meriterande
Goda kunskaper i Office-paketet och i synnerhet Excel
Goda kunskaper i svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt


Vem är du
För att trivas hos ENERCON bör du vara driven, prestigelös och lösningsfokuserad. Du är hjälpsam och trivs med att jobba i team, men du sköter vissa uppgifter på egen hand lika väl. Tjänsten förutsätter att du är utåtriktad, service-minded och flexibel då du kommer att ha många kontaktytor i en mångfacetterad roll. Du är noggrann, organiserad och bidrar med härlig energi.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast möjligt och placering i Malmö.

Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, 0709-605372.



Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Dahlin
040-23 24 90
Per Nobäck
0766-351464
Rekryterare Pernilla Bastholm
0708-701114
Per Nobäck
+46 766 351464
Gerhard Fransson
0708-77 28 16
Karin Dahlin
040 23 24 90
Gerhard Fransson
040-23 24 90
Rekryteringskonsult Gerhard Fransson
0708-772816

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Standby Workteam AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2021
  • Ansök senast: 27 maj 2021

Besöksadress

Lilla Nygatan 11
None

Postadress

Lilla Nygatan 11
MALMÖ, 21138

Liknande jobb


21 november 2024