OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna? Vi söker nu en ny medarbetare som har ett sinne för siffror och levererar bra service till våra medborgare.
Om tjänsten
Myndighetsverksamheten och Enheten för uppföljning i Örebro kommun ansvarar för bl.a. fakturahantering, ersättning till företag inom LOV (lagen om valfrihetssystem), daglig verksamhet och avgiftsbeslut. Vi jobbar med fakturahantering mot två programområden, barn och utbildning och social välfärd.
Denna tjänst är placerad på Enheten för uppföljning, i gruppen för debitering. Vi söker en ekonomiadministratör som förutom fakturahantering och avgiftsbeslut ska jobba med uppföljning, kontroll, redovisning och underlag. Ekonomiadministratörerna samarbetar med ekonomer för att leverera olika typer av underlag. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande och höga ambitioner där ditt ansvarsområde kommer att vara riktat mot programområdet Barn och utbildning. Dina arbetsuppgifter kommer utföras både i samarbete med övriga i gruppen och självständigt. Arbetet sker i nära samarbete med andra funktioner, exempelvis andra handläggare på avdelningen. Du har även en daglig kontakt med kommunens medborgare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• självständigt utföra ekonomiadministrativa uppgifter såsom fakturering och registrering i våra ekonomisystem samt försystem
• arbeta med ärendehantering och daglig kontakt med medborgare
• ta in avgifter för förskole- och fritidshemsplaceringar samt social välfärd
• ta avgiftsbeslut inom vård och omsorg
• ta fram, bearbeta och analysera information utifrån uppdrag
• arbeta med löpande bokföring, ta fram uppgifter inom redovisning och delta i bokslutsarbetet
• förbereda betalning och arbeta med bokföringsorder, kundfakturor och bankgiro
Kompetenskrav
• gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller administration, alternativt eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi, exempelvis YH-utbildning
•
• erfarenhet av servicearbete med medborgare eller kunder, till exempel kundtjänst
I den här tjänsten är det viktigt att du har ett gott bemötande och gillar att ha kundkontakt. Arbetet kräver att du är trygg i dig själv och har en förmåga att etablera kontakt med andra människor. Därmed är det viktigt att du är bra på att uttrycka dig väl i tal och skrift, anpassa sättet att förmedla budskap till mottagaren samt att du kan förhålla dig till regelverk. Du är även duktig på att prioritera och organisera ditt eget arbete, samtidigt som du är noggrann i din roll. Arbetet sker självständigt men som en del av ett team så därför krävs det att du är både flexibel, självgående och gillar att arbeta med andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete
• erfarenhet av ekonomisystem, gärna Raindance
• erfarenhet av verksamhetssystem, gärna Treserva och Adela
• goda Excel-kunskaper
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Myndighetsverksamheten är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Myndighetsverksamheten SOU (skola, omsorg och uppföljning) är cirka 150 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning. Vi jobbar för att rättssäkra processer som rör myndighetsutövning och uppföljning.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 3 februari.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67