Ekonomiadministratör till Eskilstuna kommun

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.


ARBETSUPPGIFTER
Är du noggrann och analytisk som person och har en bakgrund inom ekonomi? Vill du ha en roll där du får utveckla nya arbetsmetoder och samtidigt vara ett konsultativt stöd åt våra chefer? Då ska du söka till oss som ekonomiadministratör!

I rollen som ekonomiadministratör arbetar du inom ett brett spektrum. Du arbetar med löpande redovisning för både leverantörs- och kundreskontra och är första mottagaren av leverantörsfakturor till Vård- och omsorgsförvaltningen. Fakturorna hanteras elektroniskt som e-fakturor och du arbetar med såväl extern- som intern fakturering. I arbetet ingår också rättning av löner, hantering av räkningar avseende assistansersättning till Försäkringskassan, samt att delta i bokslutsarbete.

Du har kontakt med leverantörer samt externa och interna kunder. Du driver ett nära samarbete med förvaltningens ekonomer, där ditt arbete blir en grundsten för ekonomernas analyser. En viktig del i tjänsten blir att arbeta konsultativt mot förvaltningens chefer och vara ett chefsstöd inom redovisning, samt i användandet av ekonomisystemet Agresso och fakturahanteringssystemet Proceedo.

I tjänsten ingår det även att aktivt driva och delta i utvecklingsprocesser inom ekonomiadministration. Du utvecklar nya arbetsmetoder och implementerar dessa i verksamheten.


KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med löpande redovisning och fakturahantering. Har du dessutom studerat ekonomi på gymnasial- eller högskolenivå ser vi mycket positivt på det. Då en stor del av rollen går ut på att vara ett konsultativt stöd åt våra chefer ser vi gärna att du har erfarenhet av att stötta chefer i ekonomirutiner. Du har med fördel kunskaper i något e-handels- samt ekonomisystem.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för vår organisations framgång och för att lyckas i rollen krävs det att du trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Det är också av vikt att du är serviceinriktad med god social förmåga. Du har lätt för att samarbeta med andra och skapa förtroendefulla relationer med personer i din omgivning. Att vara flexibel och kunna skifta fokus beroende på vad som behöver prioriteras är viktigt för uppdraget. Utöver detta arbetar du strukturerat och noggrant. Det är även önskvärt att du är nyfiken och driven för att bidra till dels din egen men även verksamhetens fortsatta utveckling.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen Eskilstuna
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Vikariat, 1 år Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-09-01 1 september eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 23 juni 2016

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Ekonomiassistent

8 januari 2025