Ekonomiadministratör till Eurostair i Karlstad

Ekonomiadministratör till Eurostair i Karlstad

Arbetsbeskrivning

Eurostair fortsätter sin expansiva resa och söker nu en Ekonomiadministratör till huvudkontoret i Karlstad.

Vill du arbeta på ett stabilt företag i framkant? Samt drivs du av att leverera god service? Då är du välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Tillträde är efter överenskommelse.

Eurostair är en av nordens största tillverkare av spiraltrappor och raka
trappor för ute- och innemiljöer. Bolaget ingår i Eurostairkoncernen. Koncernen omsätter cirka 130 miljoner kronor och är totalt 45 anställda.

Om tjänsten
Som Ekonomiadministratör får du arbeta i en bred roll. Utöver arbetsuppgifter inom ekonomi, stöttar du säljorganisationen med att hantera enklare order, exempelvis lagervaror. Du är även behjälplig med andra administrativa arbetsuppgifter som rör kontoret och fastigheten, samt främjar för en god trivsel på arbetsplatsen.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
• Löpande bokföring
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra
• Månadsavstämningar
• Hjälpa säljorganisationen med hantering av order
• Posthantering, inköp, bokningar
• Annan vanlig förekommande administration

Tjänstens placering är på huvudkontoret i Karlstad. Resor kan förekomma så körkort är ett krav.

Vem är du?
Vi söker dig som har en bakgrund inom ekonomi, antingen från utbildning eller genom arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande roll inom tillverkningsindustrin. Du uttrycker dig obehindrat i svenska och engelska i skrift och tal.

För att passa i rollen ser vi att du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du behöver ha ett prestigelöst, öppet och positivt förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


21 november 2024