Ekonomiadministratör till Finspång

Ekonomiadministratör till Finspång

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till internationellt företag i Finspång söker vi nu en ekonomiadministratör!


Som ekonomiadministratör hos kund kommer du arbeta med administrativa uppgifter gällande fakturering och skatt. Du kommer vara den personen medarbetare kontaktar när de behöver stöd i sina beskattningsfrågor. Du har mest kontakt med våra Field Service -ingenjörer som reser runt i världen och installerar, arbetar i drift eller utför tjänster på våra gasturbiner. Du ingår också i ett nätverk av människor världen över som stödjer dig med de lokala skattereglerna. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som ekonomiadministratör kommer dina huvudsakliga ansvarsområden innefatta: 
-       Stöd i beskattningsfrågor för Field Service Engineers.
-       Stöd för fältservicechefen.
-       Skattekreditfordran.
-       Fakturering.
-       Skattebetalningar.

Arbetstider
Uppdraget avser starta 2021-08-23 tom 2022-03-31.
Heltid, 100%

Kvalifikationer
Till rollen som ekonomiadministratör söker vi dig som har: 
-       Högskole-/universitet utbildning inom relevant område. 
-       Mycket goda kunskaper i engelska, tal och skrift.


Om du har erfarenhet av skatter är det mycket meriterande men inte nödvändigtvis.


Vi söker dig som trivs i en roll som innefattar mycket kontakt med olika personer dagligen.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-08-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2021
  • Ansök senast: 23 augusti 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024