Ekonomiadministratör till framåtlutat bolag inom finansbranschen

Ekonomiadministratör till framåtlutat bolag inom finansbranschen

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vår kund befinner sig just nu på en utvecklings, och digitaliseringsresa där du kommer ha stora möjligheter att vara med och påverka, förbättra och förändra befintliga processer och rutiner. Du behöver ha på dig dina kritiskt granskande glasögon för att se var dessa förändringar kan och bör ske.

Som ekonomiadministratör kommer du att vara länken mellan affären och ekonomi samt ha ansvaret för att ställa ut provisioner till företagets finansiella rådgivare.



I rollen ingår:

- Ansvara för provisionshanteringen för samtliga organisationens rådgivare.

- Initiera och driva processutveckling, effektivisering och förbättringsprojekt

- Säkerställa kontinuerlig kvalitet i arbetsprocesserna inom funktionen

- Säkerställa att administrativa ärenden hanterades effektivt, korrekt och professionellt

- Genuint intresse och erfarenhet av användandet ny teknik och automatisering

- Samverkan både inom och utanför företaget med intressenter, kunder och beställare



Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Detta uppdrag kommer att vara initialt på sex månader med möjlighet och tanke om att sedan övergå i anställning hos vår kund.

Kvalifikationer och egenskaper

För att passa i rollen behöver du vara processorienterad, analytisk och ha ett intresse för teknik och finans. Att med ett lösningsorienterat mindset genomlysa befintliga processer och rutiner, samt de system som idag används, för att sedan kunna ge förslag på automatisering och kravställa mot IT där du ser förbättringsmöjligheter, kommer få dig att briljera i rollen!

Eftersom vi inte är helt där ännu vill vi belysa att det finns en del mer manuella hanteringar fortfarande som också behövs göras, varpå tjänsten även innehåller en hel del administrativa inslag.

Som person ser vi dig som är snabbfotad och lösningsorienterad och som har god vana av att arbeta i både Excel och andra system och är lagd åt det tekniska hållet. Du behöver med andra ord kunna Excel på en hyfsat avancerad nivå vilket här innebär att du kan skriva enklare formler, skapa egna pivot-tabeller, kortkommandon m.m.

Att du är framåtlutad och vill äga din egen utveckling ser vi som en självklarhet!

Om företaget
Företaget är ett av Sveriges främsta inom finans- och försäkringsrådgivning. De sitter i fina lokaler centralt i Stockholm och du kommer att ingå i ett litet tight team som trivs tillsammans och stöttar upp för varandra där och när det behövs.

Möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan finns efter upplärning och onboarding.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!


Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Renée Li, renee.li@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-RL1

Ekonomi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024