Ekonomiadministratör till Information och rådgivning

Ekonomiadministratör till Information och rådgivning

Arbetsbeskrivning

Information och rådgivning

Information och rådgivning går en spännande och händelserik framtid tillmötes och behöver nu utöka sitt arbetslag med en ekonomiadministratör som förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som administratör och vill arbeta med fakturering, administration och posthantering? Då kan det här vara jobbet för dig!

Vård och omsorgsförvaltningen arbetar på uppdrag av äldrenämnden som ansvarar för att det finns service, vård och omsorg till personer över 65 år med nedsatt fysisk funktionsförmåga.
Myndighet ÄLN är i sin tur indelad i fyra enheter med olika funktioner och ansvarsområden, såsom information/rådgivning, samordning av boendeplatser, utskrivningsplanering i samverkan med slutenvården och myndighetsutövning och uppföljning av insatser.

Läs mer om vår verksamhet här: Uppsala kommun (http://www.uppsala.se)

Ditt uppdrag
I den här rollen som ekonomiadministratör arbetar du med telefonsupport / kundtjänst, vilket innebär svara på frågor kring avgifter för hemtjänst, trygghetslarm, särskilt boende mm.
Tjänsten innebär många kontakter med brukare, anhöriga eller annan företrädare. Du har även många kontakter både internt som externt. Andra arbetsuppgifter som ingår är:

• Göra beräkningar samt fatta beslut gällande omsorgsavgifter
• Registrering av inkommande underlag från verksamheter inför fakturering
• Delaktig i kvalitets- och utvecklingsarbeten
• Tjänsten omfattar att bistå fakturering till Omsorgsnämndens målgrupp upp till och med 64 år samt Äldrenämndens målgrupp från 65 år.

Din bakgrund
För den här tjänsten ser vi gärna att du som söker har någon form av administrativ utbildning, utbildning i ekonomi eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av att arbeta som ekonomiadministratör, inom offentlig förvaltning, du är van att arbeta i Office-paketet och att arbeta med registrering i digitala system. Vi ser även att du har goda kunskaper om hantering av allmänna handlingar och goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Har du erfarenhet av arbete med kundservice eller av arbete med ekonomiadministration är det meriterande.

Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat samt är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vi ser även att du är kommunikativ och som har lätt för att lyssna och anpassa sitt sätt att kommunicera. Sist men inte minst är du flexibel och du ser möjligheter i förändringar samt samarbetar bra med andra människor.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Eva-Lena Tverå, enhetschef, 018-727 65 01

Facklig företrädare:
Vision, Tommy Törnberg, 018-727 24 33

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2021
  • Ansök senast: 8 oktober 2021

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


21 november 2024