Ekonomiadministratör till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för kunds räkning en Ekonomiadministratör till ett spännande internationellt bolag.
Uppdraget är ett konsultuppdrag på 6 månader vilket innebär att du kommer att vara anställd av Amendo Bemanning & Rekrytering och arbeta som konsult hos vår kund. Kundföretagets avsikt är att du på sikt ska bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som Ekonomiadministratör kommer du självständigt jobba med företagets ekonomi och administration för Norden. Din främsta arbetsuppgift kommer att vara leverantörsreskontra, fakturering, månadsrapportering, försäljningsadministration, avtalskontroll och kostnadsuppföljning. Stor del av arbetet sker i SAP och all kommunikation ser på Engelska inom bolag.

Rollen kommer främst att vara av administrativ karaktär där det förväntas att du självständigt ansvarar för dina arbetsuppgifter. Då vår kund arbetar i ett varierat tempo med många förändringar, är det av vikt att du är flexibel inför de olika arbetsuppgifterna du kan komma att få.
Detta är en roll för dig som trivs att arbeta i ett varierat arbetstempo i ett expansivt bolag som ingår i en stor internationell koncern. För rätt person finns möjligheter att ta på sig mer avancerade uppgifter och jobba mot fler marknader.


Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har en relevant utbildning och erfarenhet från liknande tjänst. Det är viktigt att du tycker om att arbeta administrativt och du har ett prestigelöst förhållningssätt.
Efterfrågade specifika kompetenser:

• Goda kunskaper om fakturahantering och leverantörsreskontra
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av att jobba i ekonomisystem, har du erfarenhet av SAP är detta meriterande
• Du är flytande i affärsengelska, både i tal och skrift

Som person är du trygg i dig själv och trivs med att ge god service och hugga in där det behövs. Vidare ser vi att du är strukturerad och noggrann. Då rollen är relativt självgående är det viktigt att du vågar ta egna initiativ och gillar att ta ansvar.


Om företaget

Företaget tillhör en internationell koncern och kontoret i Göteborg tillhör den nordiska verksamheten. Kontoret är beläget i centrala Göteborg och består av 5 personer idag.

Om Amendo

Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och bemanning med en tydlig inriktning mot Bank & Finans, Försäkring och Ekonomi. Amendo arbetar dagligen med kundnära, skräddarsydda bemannings- och rekryteringslösningar. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall. Idag är vi ca 200 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas.

<B>Varför arbeta som konsult på Amendo?</B>
Du hamnar hos en trygg arbetsgivare med en fantastisk kultur och ett välkänt varumärke. Vi är framgångsrika men aldrig nöjda och vi går till jobbet varje dag med passion. Som konsult hos oss blir du anställd av Amendo och får en engagerad konsultchef som kan finansbranschen och kan coacha dig vidare i karriären. Vi är tillräckligt små för att du ska bli sedd men stora nog att kunna erbjuda dig en spännande och långsiktig utveckling i rollen som konsult


Frågor och kontakt

Du är välkommen att ansöka omgående, vi träffar lämpliga kandidater löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg

Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson

Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman

Anna Jacobsson

Alexandra Emilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo Bemanning & Rekrytering AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 28 april 2015

Besöksadress

Brahegatan 10, Stockholm
None

Postadress

Amendo Bemanning & Rekrytering
Göteborg, 41107

Liknande jobb


20 december 2024