OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Cirka 700 partipolitiskt neutrala medarbetare arbetar vid Riksdagsförvaltningen med många olika typer av arbetsuppgifter. Som ekonomiadministratör har du känsla för siffror och trivs när det är ordning och reda.
Dina arbetsuppgifter
På it-avdelningen ansvarar du för det löpande redovisningsarbetet som omfattar hantering av kund- och leverantörsreskontra samt avstämningar. Du är delaktig i budgetarbetet och i arbetet med ekonomiska prognoser. I uppdraget ingår flera administrativa uppgifter, och du ansvarar för vårt inventarieregister och administrerar säkerhetsskyddsavtal och säkerhetsprövningar. Du assisterar och ger service, är ett operativt stöd och har löpande kontakt med andra kollegor, både inom it samt med övriga förvaltningen samt med externa leverantörer.
Du kommer att vara en del av funktionen it-administration, där du samarbetar med inköpare och en ekonom, och du rapporterar till enhetschefen.
Dina kvalifikationer
Som ekonomiadministratör har du
• gymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande – alternativt har du tillägnat dig motsvarande kunskaper på annat sätt
• minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• mycket god administrativ förmåga
• erfarenhet av ekonomisystemet Unit 4 Business (UBW, Agresso)
• gärna erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.
Som person är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad, och du drivs av att ständigt förbättra och effektivisera.
För att trivas i rollen som ekonomiadministratör är det viktigt att du kan arbeta både självständigt och i team. Eftersom arbetet innebär många kontaktytor ska du ha förmåga att anpassa din kommunikation till olika situationer och mottagare samt uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att samarbeta och kommunicera med andra.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.
• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid
Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.
Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid och erbjuder möjlighet till distansarbete i viss utsträckning.
Ansökan
Ansök via ww.riksdagen.se, senast den 16 november 2023.
Referensnummer: 328-2023/24
Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontakta oss
•
Jessica Lexell, chef, 08-786 40 21
Fackliga representanter
• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86