OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att ha många bollar i luften, är lösningsorienterad och vill arbeta brett i en organisation med många kontaktytor? Gillar du dessutom att ha roligt på jobbet och att arbeta i ett företag som växer? Kameo söker nu dig som tidigare har erfarenhet av ekonomiadministration, gärna inom back office! Vi jobbar med löpande urval, så ta chansen att söka rollen redan idag!
OM TJÄNSTEN
Kameo tillhandahåller och driver en investeringsplattform där privatpersoner och institutioner kan investera i säkerställda företagslån. Bolag som söker finansiering är till stor del fastighetsbolag i mellansegmentet som är i behov av kapital för att uppföra bostäder, industrilokaler eller dylikt.
Kameo grundades i Stockholm 2014 och erhöll tillstånd som betalningsinstitut från det danska Finanstilsynet 2016. Verksamheten bedrivs i Sverige, Danmark och Norge. Du kommer i denna roll arbeta tillsammans med 17 andra kollegor på kontontoret i Stockholm som är beläget centralt i Stockholm vid humlegården.
Du kommer som ekonomiadministratör att arbeta tätt tillsammans med kreditanalytiker som har som uppgift att analysera investeringsmöjligheter samt marknadsteamet som har till uppgift att kommunicera Kameos produkt till investerare och intressenter.
Detta är ett konsultuppdrag fram till september med eventuell chans till förlängning. Du förväntas utgå från kontoret men erbjuds flexibla arbetstider samt möjligheter till att arbeta hybrid.
#
Du erbjuds
* En stimulerande arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig utveckling
* Att vara med och bygga Nordens ledande investeringsplattform
* Vara delaktig i ett växande bolag
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I ditt dagliga arbete ingår bland annat att sammanställa och uppdatera dokumentation om de projekt som finansieras genom plattformen, upprätthålla kommunikation med låntagande bolag och samarbetspartners samt planera och säkerställa att den dagliga verksamheten fortlöper enligt plan. I arbetsuppgifterna ingår även:
* Stötta kreditanalytiker
* Delta i kommersiell och legal due dilligence
* Framtagande av marknadsmaterial
* Framtagande och validering av avtal
* Administrativa åtaganden
VI SÖKER DIG SOM
- Bakgrund inom ekonomi, juridik eller dylikt
- Erfarenhet av liknande Back office-tjänster
- Har god systemvana, Officepaketet samt CRM-system
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, både på svenska och engelska
#
Det viktigaste för denna roll är dina personliga förmågor och ambitioner.
För att trivas i rollen är god samarbetsförmåga och noggrannhet avgörande. Att du är ansvarstagande och serviceinriktad är också en viktig förutsättning för att prestera i rollen. Vi ser att du är en strukturerad ”doer” som är flexibel och lösningsorienterad. Du trivs med att tempot stundtals är högt och har förmågan att snabbt skifta fokus. Du har en positiv attityd till ditt arbete och dina kollegor, är nyfiken och har ett stort intresse för att lära dig nya saker.
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, till september med eventuell chans till förlängning
* Placering: Humelgården, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Kameo är en skandinavisk plattform, vars koncept gör det möjligt för fastighetsutvecklare och företag i tillväxt att få finansiering direkt från tusentals investerare. Vi fungerar med andra ord som ett komplement till traditionell bankfinansiering. Genom crowdfunding möjliggör vi även att privatpersoner och företag kan investera i fastighetsprojekt och företag som annars inte är ute på den öppna marknaden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231