Ekonomiadministratör till Keycast i Kolsva

Ekonomiadministratör till Keycast i Kolsva

Arbetsbeskrivning

Är du duktig på struktur, tycker om att ta eget ansvar och trivs med flexibla arbetsuppgifter? För dig finns nu chansen att söka denna spännande roll hos Keycast där du får arbeta inom områden som rör ekonomi, produktionsplanering och transport – på heltid. I det här uppdraget välkomnas du till ett team med högt i tak och korta beslutsvägar där du ges möjlighet att själv styra över dina arbetsuppgifter. Rollen passar särskilt för dig som är orädd och vågar ta för dig och som dessutom tror på att ordning och reda är grunden för att driva arbetsuppgifterna i rätt riktning. Kanske har du studerat ekonomi på gymnasiet och vill få möjlighet att bredda dina kunskaper inför framtiden? Då tror vi att det här kommer vara den perfekta rollen för just dig!

OM TJÄNSTEN

I uppdraget som Ekonomiadministratör erbjuds du stor flexibilitet där du kombinerar arbetsuppgifter som rör områden inom ekonomi, produktionsplanering, transport och kundservice. Du kommer här att äga huvudansvaret för företagets utleveranser där du har daglig kontakt med produktionen och logistikavdelningen. Du utfärdar och distribuerar dokumentation i samband med fakturering, bokar transporter i systemet eller direkt hos transportören samt registrerar inkommande gods. Du arbetar primärt i system som Visma, Word och Excel.

#

Du erbjuds

#


* En bred roll med arbetsuppgifter inom ekonomi, produktionsplanering och transport
* Ett flexibelt uppdrag med mycket eget ansvar
* En plats i ett härligt team om 13 kollegor med högt i tak och nära


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Arrangerar bokning och avisering av in- och utgående transporter
- Upprätta planeringsscheman och leveransöversikt
- Uppdatera och inrapportera till företagets verksamhetssystem
- Beställning och bevakning av avrop som rör förbrukningsmaterial, skrot och legeringsämnen
- Registrera och bokföra leverantörsfakturor samt upprätta leverantörs

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet från en liknande roll inom logistik och inköp
- Har goda kunskaper i Visma, Word och Excel
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet

Meriterande är om du har kunskaper i Monitor samt erfarenhet från en roll där du arbetat med frakter.

Som person är du:


* Relationsskapande
* Serviceinriktad
* Strukturerad


#

Övrig information

#


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kolsva


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Keycast har sitt säte mitt i industriregionen Kolsva och är väl förberedda för god logistik och tillgång till teknisk kompetens. Keycast har idag en unik position i värdekedjan och med nyckelprestanda och kompetens inom stål. Keycast Kohlswa AB ingår idag i Stavanger Steel Industries, en ståltillverkningskoncern med verksamhet i Norge och Sverige med en tydlig ambition att erbjuda marknaden det bredaste programmet inom stålgjutgods och rostfritt stålsmide.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024