OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EKONOMIADMINISTRATÖR TILL KOMMANDE UPPDRAG!
Har du ett genuint intresse för ekonomi/redovisning är du varmt välkommen med din ansökan till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiadministratör har du en bred roll med en stor variation av arbetsuppgifter, såsom:
Fakturering, bokföring
Administration av hyresavtal, köpeavtal, leasing m.m
Underhåll av kundregister
Kreditupplysningar samt dialog med finansiella kontakter
Månads- och årsbokslut
Kontoavstämningar, momshantering (in- och utrikes) och rapportering
Likviditetsuppföljning samt kravhantering
Enklare beställningar/inköp och kundmottagning
Växel, reception och allmän kontorsservice
Tjänsten är som klippt och skuren för dig som gillar att arbeta självständigt samt har förmågan att arbeta med en god struktur och ordning.
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning samt flerårig erfarenhet inom ekonomiadministration/redovisning. Har du även arbetat som controller eller motsvarande är det meriterande. Vidare är du van att tala och skriva engelska samt har god systemvana, SAP och Excel är önskvärt. Med fördel har du arbetat inom tillverkande industri eller teknisk inriktning.
Som person är du ansvarsfull och noggrann, du är van att jobba självständigt, men trivs även med att arbeta i team och har förmågan att kunna strukturera och planera ditt arbete. Vidare har du ett öppet och positivt sätt, ta gärna hjälp när du behöver och kan även sprida dina egna kunskaper till andra.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som ekonomiadministratör är ett uppdrag på heltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund i Växjö.
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!