Ekonomiadministratör till konsultföretag inom arkitektur och teknik!

Ekonomiadministratör till konsultföretag inom arkitektur och teknik!

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad och strukturerad person med erfarenhet inom ekonomi och fakturahantering? Vill du bli en del av ett team som ständigt strävar efter förbättring och utveckling? Då kan detta vara tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN

För vår kunds räkning söker vi dig som vill arbeta som ekonomiadministratör med fokus på fakturahantering. Här får du möjlighet att bli en del av ett team som består av 11 medarbetare specialiserade på fakturering, kundreskontra och hantering av uppdragstransaktioner. Teamet stöttar vår kunds verksamhet med allt som rör fakturering och har daglig kontakt med interna kunder för olika projekt.

I tjänsten som Ekonomiadministratör kommer fokus ligga på fakturahantering. Utöver det blir du även en viktig del av teamets arbete i att kontinuerligt förbättra rutiner och verktyg. Hos vår kund är kunskapsdelning centralt, vilket skapar en miljö av ständig lärande och utveckling.

Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work som förväntas pågå fram till 31 mars med eventuell chans till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera selfbilling och portalfakturering
* Hantera interna och externa ärenden gällande fakturor
* Utreda och korrigera felaktigheter som uppkommit i uppdragstransaktioner eller fakturering
* Skapa fakturor och kreditfakturor
* Vara delaktig i utvecklingsarbetet kopplat till avdelningens processer och system
* Vägleda och hjälpa verksamheten med hantering av transaktioner i uppdrag


VI SÖKER DIG SOM
- Har examen inom ekonomi från universitet, yrkeshögskola eller gymnasiet
- Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom exempelvis fakturering eller projektadministration
- Har mycket goda data och systemkunskaper
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då bägge språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete i liknande tjänst tidigare
- Erfarenhet av systemet Maconomy – Projects

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Problemlösande

Vi söker dig som är serviceinrikad, har god kommunikativ förmåga och ett genuint intresse för att förstå vår kunds interna kunders utmaningar. Du motiveras du av att utvecklas, har en lösningsorienterad inställning och är inte rädd för att ta hjälp av kollegor för att driva ditt arbete framåt. Vidare ser vi att du är nyfiken, driven, strukturerad och delar gärna med dig av kreativa förbättringsförslag.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

I slutskedet av rekryteringsprocessen kommer även en säkerhetsprövning behöva genomgås.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2024
  • Ansök senast: 21 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024