OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och påverka våra medborgares vardag? Då har vi jobbet för dig!
Ekonomiavdelningen på tekniska förvaltningen är i en omstruktureringsfas där vi tillsammans arbetar med förbättringar och effektiviserade arbetsprocesser. Tillsammans med dina kollegor på avdelningen är du en nyckelperson för det fortsatta förändringsarbetet!
Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter administration av kund- och leverantörsfakturor samt budget-, boksluts- och prognosarbete. Du kommer även arbeta med support och stöd avseende e-handelssystem och fakturahanteringssystem samt administrativt stöd till fastighetsreparatörer, förvaltare, driftledare och projektledare. Du kommer också att vara samordnare för intern kontroll-processen.
Du arbetar nära avdelningen för fastighetsteknik och det ekonomiska arbetet sker i samarbete med avdelningens ekonom. Arbetet innebär samverkan och dialoger med andra avdelningar och förvaltningar där syftet är att skapa ett kvalitativt och effektivt arbetssätt.
Du kommer tillhöra ett team om tio engagerade kollegor där du rapporterar till ekonomichef.
Vem är du?
För att passa in i den här rollen har du minst gymnasieutbildning inom ekonomi där högskoleutbildning är meriterande. Du har tidigare erfarenheter av ekonomiadministration och vi tror att du arbetat med detta i några år. Erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Visma samt erfarenhet från politiskt styrd organisation är meriterande. Du behärskar svenska mycket väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Som person har du en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du lär dig snabbt nya uppgifter och har lätt för att hitta nya infallsvinklar och lösningar på problem. För att trivas i denna roll arbetar du på ett systematiskt, metodiskt och noggrant sätt. Du tar egna initiativ och är självgående samtidigt som du har förmågan att samarbeta med andra.
Du erbjuds
Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och trivsam arbetsmiljö med kompetenta medarbetare där du får möjligheten att utveckla och påverka strukturen i en verksamhet som värderar samhällsnyttan högt!
Om verksamheten
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Tekniska förvaltningens ekonomiavdelning utgör stöd till våra avdelningar för fastighetsteknik, anläggning samt vatten och avlopp. Avdelningen har också en stor roll i rapportering till förvaltningsledning, tekniska nämnden och kommunledning.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Kristianstads Kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Holmberg på 0760 – 02 69 20 alternativt på maria.holmberg@jurek.se
Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga. GDPR.
Facklig företrädare
• Anders Rooth, Vision, 044-13 59 72
Övrigt
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52