Ekonomiadministratör till kundfordringar

Ekonomiadministratör till kundfordringar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Ekonomiadministratör till ett roligt och utmanande uppdrag hos vår kund inom detaljhandeln i Stockholm.
Denna avdelning hos kunden ansvarar för och ser till att alla varumärken och försäljningskanaler är anpassade ur ett redovisningsperspektiv. Det är en strategisk affärspartner och stödjer koncernens affärsutveckling för att nå de långsiktiga målen. De ansvarar för att den finansiella rapporteringen håller jämna steg med koncernens höga tempo.
Som Ekonomiadministratör tillhör du grupperingen Kundfordringar som är en central avdelning och som arbetar nära tillsammans med övriga kollegor på redovisningsavdelningar runt om i världen. Grupperingen Kundfordringar ansvarar för hanteringen av partnerfakturering och hanterar även kontona för nya affärsinitiativ.
Som Ekonomiadministratör är arbetsuppgifterna bland annat:
- Skapa fakturor
- Kontrollera och boka inkommande betalningar
- Hantera partnerprovision
- Hantera transaktioner mellan företag
- Avstämning av konton
- Samarbeta med interna resurser och redovisningsavdelningar
- Stödja verksamheten vid fakturarelaterade frågor
- Utveckla och förbättra interna processer och rutiner
För att klara av rollen och uppdraget krävs följande:
- Examen inom företagsekonomi eller liknande
- +3 års relevant arbetslivserfarenhet inom redovisning/kundfordringar
- Erfaren Excel-användare
- Kunskap om Power BI
- +2 års erfarenhet av SAP Finance och Dynamics 365 på användarnivå
- God förståelse för digital försäljning, lagerbokföring och avslutsprocesser
- Flytande engelska, både i tal och skrift
- Du är en god kommunikatör
- Erfarenhet av att driva och genomföra förändringar inom redovisning
- Du är nyfiken och lär dig snabbt

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.



Cv behöver vara på svenska
Varmt välkommen med din ansökan!



Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 25 oktober 2021

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024