OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du få chansen att arbeta brett med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter inom kundreskontra? Har du arbetat ett år eller två som ekonomiassistent/ekonomiadministratör? Då kan detta vara den rätta tjänsten för dig!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör inom kundreskontra kommer du att arbeta brett med ekonomiadministration och de huvudsakliga delar som kommer att ingå i ditt arbete är:
• Avtalshantering med inskanning, inregistrering och förvaltning i avtalsportalen.
• Orderhantering i MPS-system.
• Fakturering samt övrig administration kring detta.
• Prisjusteringar.
• Support mot linjen avseende kundadministrativa området.
• Delaktighet i bokslutsarbete inom området försäljning.
Andra arbetsuppgifter kan förekomma och dessa är beroende av vad du har för tidigare kompetens och erfarenheter.
Den här tjänsten är utmärkt för dig som är relativt junior inom ekonomiområdet då du får arbeta brett och lära dig otroligt mycket på kort tid.
Hos vår kund får du komma in ett glatt och härligt gäng med bra teamkänsla och samarbete.
Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år med start i augusti.
Om företaget
Vår kund är ett statligt ägt bolag som arbetar med ett brett tjänsteutbud inom många olika områden - exempelvis städning, tillverkning, lager och logistik.
Företagets administration har sitt huvudsäte i Linköping. Den avdelningen som denna tjänst riktar sig mot är företagets ekonomiservice som är ett så kallat Shared service center som täcker upp för 7 regioner runt om i landet. Inom ekonomiservice arbetar ca 45 personer i dagsläget.
Din profil
Vi tror att du som söker rollen som ekonomiadministratör är gymnasieekonom eller har läst ekonomi på högskolan.
Vi ser helst att du arbetat något år eller två med liknande uppgifter.
Du har en god ekonomisk förståelse och har goda kunskaper inom bokföring.
Vi ser att du har goda kunskaper i officepaketet, framförallt excel och word.
Du behärskar svenska väl i tal och skrift.
Det allra viktigaste för att du ska passa in hos vår kund i rollen som ekonomiadministratör är att du har en god känsla för service och att du är lyhörd och har en känsla för kundernas behov. Vi ser att du är en duktig administratör som har lätt för att strukturera och planera ditt arbete – i denna tjänst är ordning och reda A och O då du hanterar en stor mängd viktiga avtal och dokument.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Tillträde: början av augusti
Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år på heltid.
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Jag ser fram emot att läsa din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996