OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna och ha ett omväxlande arbete med många kontakter? Som medarbetare inom Vatten och avlopp (VA) på Tekniska förvaltningen bidrar du till örebroarnas vattenförsörjning. Detta sker i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen!
Om tjänsten
Till Kundservice VA söker vi nu en kundorienterad och serviceinriktad medarbetare. Du blir en av fyra medarbetare i gruppen Debitering som ansvarar för fakturering och abonnemangsfrågor. Vi utvecklar våra arbetssätt utifrån ett ökat fokus på digitalisering. Tjänsten innebär mycket samarbete med kollegor inom Tekniska förvaltningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• besvara frågor från kunder om fakturor, mätaravläsningar samt övriga frågor kring kundabonnemang inom vatten och avlopp
• fakturering av vatten-, avlopp och avfallsavgifter
• flytt/ägarbyte av abonnemang
• administration kring vattenmätaravläsningar
• aktivt medverka i digitalisering- och utvecklingsarbete
• hantering av inbetalningar, återbetalningar, viss kravhantering och bokföring/avstämning
• ta fram statistikuppgifter ur verksamhetssystemet Future
Kompetenskrav
• gymnasial utbildning inom ekonomi alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi, t.ex. YH-utbildning
• erfarenhet av liknande ekonomiarbete
• god kunskap och erfarenhet av Microsoft Excel
Som kundservicemedarbetare är du en av våra kontakter och ansikten ut mot örebroarna och därför är det viktigt att du har ett kundfokus och har ett bra bemötande. Du är noggrann och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är kreativ och har lätt för att samarbeta. Du bör trivas med ett ständigt pågående utvecklings- och förändringsarbete där du kan se och ta tillvara förbättringsmöjligheter. För den här tjänsten är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt, då tjänsten innebär mycket kundkontakt och dokumentation i våra verksamhetssystem.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• kunskap och erfarenhet av verksamhetssystemet EDP Future
• kunskap och erfarenhet av ekonomisystemet Raindance
• erfarenhet av arbete inom vatten och avlopp
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Kundservice VA är en av Vatten- och avloppsverksamhetens enheter och arbetar bland annat med kundfrågor gällande anslutningsärenden, fakturahantering samt övriga VA-frågor. Enheten består idag av 10 personer. Vi sitter i nya fräscha lokaler med aktivitetsbaserat arbetssätt.
Vatten och avlopps uppdrag är att se till att örebroarna får rent dricksvatten i kranen, att ta hand om och rena avloppsvattnet, underhålla och bygga ut ledningsnätet samt utveckla vattenförsörjningen inför framtiden genom till exempel Vätternvatten och vår nya vattenreservoar Lyra.
Läs mer om hur det är att jobba inom VA i Örebro kommun på här.
Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 juni.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67