Ekonomiadministratör till Lassila & Tikanoja

Ekonomiadministratör till Lassila & Tikanoja

Arbetsbeskrivning

Ekonomiadministratör till Lassila & Tikanoja

Om tjänsten
I tjänsten som ekonomiadministratör kommer du att ansvara för arbetsorderhantering, förberedelse av bokslutsrapportering, fakturahantering och annan administration relaterat till verksamheten. I gruppen hittar du tre andra duktiga ekonomiadministratörer och tillsammans hjälps ni åt för att stötta varandra och planera och strukturera veckor och månader. Du jobbar nära områdescheferna och fastighetstekniker på fältet.

I din roll som ekonomiadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Arbetsorderhantering
- Kontering av leverantörsfakturor, fakturering av arbetsordrar
- Förarbete inför månadsbokslut
- Support av kollegor i övrig administration

Tjänsten som ekonomiadministratör är en rekrytering till Lassila & Tikanoja FM AB. Adecco hanterar endast rekryteringsprocessen, anställningskontraktet står Lassila & Tikanoja för.

Om dig
Du har ett starkt sinne för ordning och reda. För att lyckas väl i den här tjänsten låter du ingenting trilla mellan stolarna, även om du behöver lämna och återkomma senare. Utöver det har du en god analytisk förmåga.

Utöver dina personliga egenskaper har du även erfarenhet av ekonomiskt arbete sedan tidigare. Som ekonomiadministratör har du arbetat med det mesta och ingen uppgift har varit för liten och har den någon gång blivit för stor har du sett till att ta hjälp för att komma framåt. Utbildning inom ekonomi, kunskap i IFS och erfarenhet av arbete i tjänsteföretag är meriterande för tjänsten.

Viktigt för tjänsten är:
- Administrativ och ekonomisk erfarenhet (rapportering, kontering)
- God vana av Microsoft Officepaket

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och tidigt i processen att komplettera med personlighetsformulär som kommer via mail.

Om Lassila & Tikanoja FM AB
L&T erbjuder skräddarsydda service-koncept för bland annat bostads & kontorsfastigheter, handel och logistik inom både privat och offentlig sektor – alltid med miljön i fokus. Vår servicemodell baserar sig på behovet av fungerande helhetslösningar. Fastighetsdrift och teknisk förvaltning är ett av våra koncept. Som kund till oss kan du fokusera på det som är grundläggande för ditt företag, medan vi tar det övergripande ansvaret för att underhålla din fastighet och dina lokaler.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Ola Ekehult via Adecco 010 – 173 73 00, alternativt ola.ekehult@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administration, administratör, ekonomiassistent, ekonomi, assistent, ekonomiadministratör, fakturahantering, kontering, leverantörsreskontra, tidrapportering, tidrapporter, affärssystem, IFS,

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 2 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


21 november 2024