OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat som affärsassistent eller har erfarenhet av arbete med SRM/SAP? I så fall finns det en chans för dig att arbeta i en framåtblickande och dynamisk miljö tillsammans med erfarna och motiverade kollegor! Är det dig vi söker? Läs då vidare!
Om tjänsten
Perido är nu på jakt efter en Ekonomiadministratör till vår kund, ett välkänt internationellt företag inom fordonsindustrin. Kulturen inom detta företag skapar en miljö av ständig förbättring: att dela kunskap med varandra, att ge och be om feedback och att uppmuntra medarbetarna att ta ett personligt ansvar för kontinuerligt lärande och utveckling. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomiadministratör är ditt huvudsakliga ansvar att stödja den finansiella godkännandeprocessen. Du kommer fungera som ett gränssnitt mellan interna och externa affärsrelationer genom hantering av SRM-förfrågningar, inköpsorder, offerter, fakturor och affärsförfrågningar. Du planerar och koordinerar ekonomimöten gällande godkännandeprocessen och publicerar kreativa och informativa nyheter gällande detta på företagets interna webbplats. Du kommer även att administrera den årliga inventeringsprocessen.
I denna roll får du möjlighet att arbeta med dina egna styrkor och utvecklas inom områden som intern kommunikation, förbättringar av administrativa processer och andra behov som organisationen ännu inte vet att de behöver. Proaktivitet är en av nyckelfaktorerna för att lyckas i denna position!
Dina egenskaper
Vi söker dig som har lång erfarenhet som affärsassistent eller minst flera års erfarenhet av SRM/SAP eller inköpsorderstödjande roll. Du är serviceminded till kärnan med ett "allt är möjligt"-tänk. Du tar egna initiativ, är proaktiv och ivrig att lära. Du trivs i en verksamhet med högt tempo och trivs med att arbeta självständigt men samtidigt vara en del av ett team. För att trivas i rollen är du bekväm med att samarbeta med olika intressenter på olika nivåer, transparent i din kommunikation och trygg i ditt yrke. Självklart är du också analytisk och välorganiserad med öga för detaljer.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan på engelska, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Erfarenhet som affärsassistent eller flera års erfarenhet av SRM/SAP eller inköpsprocesser
Goda kunskaper i Officepaketet
Kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 1 år. Tillträde 12/9-22.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33363 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.