OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du en utbildning inom redovisning? Är du serviceinriktad, kommunikativ och noggrann? Då kan det vara dig vi söker. Just nu söker vi en ekonomiadministratör för uppdrag till offentlig verksamhet i Linköping!
Som ekonomiadministratör kommer du arbeta med varierande administrativa uppgifter kopplade till ekonomisystemet. Det kommer framförallt innefatta leverantörsreskontra men andra uppgifter som exempelvis upplägg i register och konteringsuppdrag kommer även förekomma.
Uppdraget är på heltid, 100% och avser starta 1 juni 2022. Uppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten utförs vid kunds lokaler i Ebbepark.
Normala arbetstider är mellan 07:45-17:00 med undantag juni-augusti då arbetstiden är mellan 07:45-16:00.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som ekonomiadministratör kommer du främst arbeta med leverantörsreskontra. Ytterligare uppgifter inom upplägg i register och konteringsuppdrag kan även kunna att förekomma.
Kvalifikationer
Till uppdraget som ekonomiadministratör söker vi dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom redovisning exempelvis redovisningsekonom YH eller motsvarande.
Du behärskar svenska både i tal och skrift då du kommer att ha mycket kontakter muntliga och skriftliga kontakter både inom verksamheten och externt
För att trivas i rollen som ekonomiadministratör är du bra på att lyssna, kommunicera samt samarbetar bra med andra människor. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och kan själv strukturera upp ditt arbete.
Du är serviceinriktad och tillmötesgående, har viljan och förmågan att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera lösningar.
Meriterande, men inget krav om du även har:
Arbetslivserfarenhet inom området redovisning.
Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Unit4 ERP
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2022-05-05, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044