Ekonomiadministratör till Linnéuniversitetets medieutvecklingsenhet

Ekonomiadministratör till Linnéuniversitetets medieutvecklingsenhet

Arbetsbeskrivning

Är du en ekonom med ett intresse för samhällsfrågor, en önskan att jobba nära journalistik och demokratifrågor på global nivå? Nu söker vi en person till att bli en del av Linnéuniversitetets medieinstitut, Fojo, beläget i Kalmar, för att arbeta som ekonomiadministratör. Vi söker dig som har erfarenhet av ekonomiyrket, är flexibel i ditt arbetssätt och gillar att agera spindeln i nätet. Rollen startar omgående så ta chansen och sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Linnéuniversitetet är en kreativ och internationell kunskapsmiljö som odlar nyfikenhet, nytänkande, nytta och närhet. Inom organisationen finns det omkring 2 100 anställda. Medieinstitutet Fojo är en del av fakultetet för konst och humaniora och arbetar för att stärka och utveckla journalistiken och medierna i både Sverige och världen. Detta gör de utifrån tre ledord – fri, oberoende och professionell. Fojo arrangerar fortbildningskurser för journalister i Kalmar och runtom i landet. Institutet arbetar projektbaserat och du kommer få en stor inblick i den spännande verksamheten. Institutet har 35 medarbetare varav fyra stycken arbetar med ekonomi.

Fojo söker nu förstärkning i form av en ekonomiadministratör på heltid för uppdrag till siste februari 2023. Rollen som ekonomiadministratör kommer vara baserad på campus i Kalmar men det kommer delvis fungera att arbeta på distans vid behov också. Du kommer erbjudas en arbetsmiljö med trevliga och hjälpsamma kollegor samt en fot in i en större organisation som kan leda till andra möjligheter även i framtiden. Självklart kommer du få en gedigen introduktion av dina nya kollegor när du börjar tjänsten.

Det här är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du är anställd via Academic Work men arbetar ute på företaget. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Din primära arbetsuppgift kommer bestå av att hantera leverantörsfakturor, både från Sverige men också utlandet. Utöver det förekommer arbetsuppgifter så som:


* Hantering av kundfakturor
* Redovisning av resekostnader och handkassor från andra länder
* Hantering av enklare ombokningar av kostnader i ekonomisystemet


VI SÖKER DIG SOM

#


* Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
* Har en gymnasieutbildning i ekonomi eller högre
* Har tidigare erfarenhet av en liknande roll
* Har en god datavana och kan hantera system, önskvärt att du har arbetat i Aggresso men inget krav


Som person är du:


* Anpassningsbar, flexibel
* Strukturerad
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående, i oktober helst
* Omfattning: Heltidsvikariat till ungefär siste februari 2023
* Placering: Kalmar


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 12 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024