Ekonomiadministratör till Liquid Wind!

Ekonomiadministratör till Liquid Wind!

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiadministratör får du möjligheten att vara med på Liquid Winds tillväxtresa. Är du noggrann och analytisk och vll ingå i en familjär kultur, där alla hjälper varandra och har ett lättsamt klimat. Då är du välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN



Liquid Wind är en världsledande projektutvecklare av elektrobränsleanläggningar med syfte att minska samhällets beroende av fossila bränslen genom storskalig produktion av klimatneutrala drivmedel till svåromställda sektorer som global sjöfart. Genom att omvandla förnybar el från exempelvis vindkraft och biogen koldioxid från skogen till det grönaste flytande bränslet på marknaden, erbjuder elektrobränsle sjöfartssektorn en möjlighet att påskynda omställningen till fossilfria drivmedel. Bolaget grundades år 2017 och består idag av ca 60 medarbetare.

Som ekonomiadministratör på Liquid Wind kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att hantera leverantörsfakturor och betalningar. Du kommer ansvara för att följa upp attestprocessen samt att hålla leverantörsregistret uppdaterat. Likaså avstämningsarbete och vara behjälplig vid bokslut. Rollen innebär daglig kontakt med leverantörer, kollegor och beslutsfattare. Du kommer att hantera leverantörskontran för fem bolag inom Sverige, Finland och Danmark, men eventuellt fler på sikt då antalet legala enheter växer i takt med Liquid Wind. Vidare kommer du ansvara för kontakten med banken och att hålla dig uppdaterad kring vad som sker hos dina leverantörer. Du kommer ingå i ett team om fem personer, bestående av en redovisningsekonom, en redovisningsansvarig, en controller, en finansadministratör och en CCO.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har tidigare erfarenhet av att hantera leverantörsreskontra

Det är meriterande om du har
- Arbetat med koncernbolag, gärna med enheter i andra länder, samt hanterat olika kostnadsdimensioner
- Intresse för miljön
- Vana att driva processförbättringar och lätt ta till dig nya verktyg

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Kommunikativ
* Serviceinriktad
* Noggrann och detaljorienterad
* Ansvarstagande


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Liquid Wind!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2024
  • Ansök senast: 29 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Treasury Specialist

Treasury Specialist

20 december 2024

Transformation Implementation Manager

Transformation Implementation Manager

20 december 2024

18 december 2024

18 december 2024