Ekonomiadministratör till livsmedelsföretag i Solna

Ekonomiadministratör till livsmedelsföretag i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
 Vi söker nu en ekonomiadministratör/koordinator till en stor och välrenommerad livsmedelskedja med huvudkontor i Solna. Beskriver du dig själv som noggrann och har du grundförståelse och tidigare erfarenhet av ekonomiarbete? Då kan detta vara tjänsten för dig! Varmt välkommen med din ansökan! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
I din roll som ekonomiadministratör/ Koordinator har du olika arbetsområden: 


Reserveringar 
Säkerställer att reserveringar kommer in i tid. Avstämningar med respektive chef samt ifyllnad av controllings mallar.

Fakturering 
Säkerställer att fakturor konteras upp korrekt och följer upp att alla fakturor attesterats under månaden. Om inte, görs omreserveringar.
Deltar i uppföljning och kravställning

 Tidrapportering 
Godkänner tidrapportering för konsulter och anställda för att avlasta för respektive chef
Påminner om brytdatum för boksluten för att säkerställa så korrekta bokslut som möjligt

Prognosarbete 
Skapar mallar med utfall och trend, på applikationsnivå, för att underlätta för chefer och Service Manager att fylla i prognos
Avstämningar för att tillsammans gå igenom vilka justeringar som behöver göras i prognoserna.
Ifyllnad av controllings mallar och behjälplig att fylla i ppt

 Månatliga ekonomiuppföljningar 
Fyller i utfall i en excelmall och jämför mot RF och OT tillsammans med chefer och Service Manager. Eventuella avvik utreds
Hjälper till att analysera utfall och tar fram detaljerat underlag vid önskemål
Stöttar nya chefer med att följa upp utvecklingsbudgeten samt deltar i möten med Controlling

Administrativ support 
Hålla ihop planering och utförande av stormöten – mötesinbjudningar, maillistor, presentationer, eventuell bokning av lokal/catering m.m.
Stötta ledningsgruppen i form av att t.ex. sätta upp årshjul för att underlätta planering.


Arbetstider
Detta är ett uppdrag med start omgående, estimerat slutdatum är 2023-03-31 
Det finns eventuellt möjlighet till förlängning eller fastanställning 
 
Arbetet sker till en början remote och sedan remote/Solna. 

Kvalifikationer
 Vi ser att du som söker har: 


Mycket goda kunskaper i M365 (främst Excel och PPT).
Grundförståelse och tidigare erfarenhet av ekonomiarbete 
Utbildning i ekonomi eller likvärdig utbildning

Personliga egenskaper: Noggrann, samvetsgrann, hjälpsam.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2022-01-25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: josefin.berg@randstad.se 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 25 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024