Ekonomiadministratör till Logent Transport Management, Mörby

Ekonomiadministratör till Logent Transport Management, Mörby

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill bli en del av Logent Transport Managements framgångsresa! Letar du efter en arbetsplats med stark värdegrund, högt tempo och god gemenskap? Är du dessutom en engagerad och social person med starkt eget driv? Då är du välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!


Om tjänsten
Som administratör hos Logent Transport Management ingår du i ett team på 5 personer som rapporterar till Operations Manager. Tillsammans ansvarar teamet för ett antal administrativa funktioner inom Ekonomiområdet, framförallt den fakturakontroll-tjänst som är en viktig del av Transport Management-lösningen. Du kommer självständigt arbeta inom specialistområdet fakturakontroll och med att löpande effektivisera processer mot ett antal leverantörer. Dessutom blir du, tillsammans med övriga teamet, en del av det löpande utvecklingsarbetet av hela den administrativa lösningen.

Rollen är ett vikariatet som inledningsvis är på 8 månader, men mot bakgrund av verksamhetens starka tillväxt är det sannolikt att det kan omvandlas till en fast tjänst. Placeringen är Logent Transport Managements moderna och nyrenoverade kontor vid Mörby Centrum.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Fakturakontroll, med stöd av effektiva IT-verktyg
• Tät kontakt med både kunder och leverantörer
• Utveckling av rutiner och förbättring av processer

Om kunden
Logent är en heltäckande och oberoende logistikpartner, med nordisk bas och med globala nätverk. Vi har ett brett serviceutbud och skapar värde till våra kunder genom garanterade kostnads- och kvalitetsförbättringar.

Våra tjänster omfattar förutom Transport Management även Lager- och Produktionslogistik, Tullhantering och Hamnverksamhet samt Bemanningstjänster och Konsulttjänster. Detta gör att Logent från starten 2006 har vuxit till en omsättning på ca 1.5 mdr SEK, sysselsätter ca 3 000 personer och finns i Sverige och Norge.
www.logent.se


Din profil
För att lyckads i denna tjänst ser vi att du har en relevant bakgrund inom administration eller ekonomi. Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter och känner att du vill utvecklas inom arbetsområdet och har du tidigare arbetat med transporter och logistik är det meriterande.

Vidare har du lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter, har bra analytisk förmåga och trivs med en hög arbetstakt. Du bör vara en van användare av Excel och ha erfarenhet av att arbeta i affärssystem samt kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person präglas du av en noggrannhet som yttrar sig i ditt arbete. Inga detaljer undgår dig, samtidigt som du har en effektivitet i ditt arbete och håller ett gott tempo. Du har även ett positivt och inkluderande förhållningssätt, god samarbetsförmåga och kan kommunicera utifrån ett lösningsfokuserat perspektiv i varje möte med medarbetare och kunder. Vidare är det viktigt att du är öppensinnad, snabblärd och flexibel och trivs med att arbeta både självständigt och i ett team.


Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.

Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på www.logent.se

Om ansökan
Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten.Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Operations Manager Emma Juth på tel: 073 443 15 16 eller på mail. emma.juth@logent.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Nielsen

Love de Val

Love de Val

Nathalie Wiklund

Nathalie Wiklund

Athina Bagiopoulou

Athina Bagiopoulou

Athina Bagiopoulou

Linn Landin

Lina Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intern Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
None

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
Stockholm, 12030

Liknande jobb


20 december 2024