OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi över 57 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas.
Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.
Om verksamheten
Vi är en miljöförvaltning med 20 anställda som arbetar inom olika ämnesteam.
Varje team tar ansvar för planering och utveckling inom sitt område. Vi har en trivsam arbetsplats med kompetent personal. Vi söker nu en administratör med fokus på ekonomiansvar.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör på Miljöförvaltningen har du ansvar för att hantera förvaltningens alla fakturor, du scannar och diarieför handlingar och ansvarar för upphandling och inköp. Du ansvarar för att vi följer redovisningsregler m.m. Du gör sammanställningar över personal och ekonomi, granskar och håller ihop strategiska dokument. Du är medarbetarna behjälplig i olika typer av uppgifter så som arkivering och granskning i ärendehanteringssystemet.
Arbetet innebär kontakter med tjänstemän och allmänhet. Du är den som våra besökare först möter. Du har också huvudansvaret för vår expeditionstelefon.
Kvalifikationer
Du ska ha minst 3-årig gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi, god datavana och kunskap inom officeprogrammen. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat med ekonomifrågor. Det är bra om du har erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringsprogrammet Miljöreda, Aditro och Medvind.
I rollen som ekonomiadministratör måste du ha god förmåga att sätta dig in i arbetsuppgifter snabbt, ta initiativ och kunna prioritera mellan arbetsuppgifter. Du måste kunna förändra ditt arbetssätt när det uppstår nya situationer. Vi ser gärna att du uppskattar struktur, ordning och noggrannhet. Du ska också uppskatta kontakter och service.
Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig klart och lättbegripligt i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att Du passar in i gruppen.
Anställningsinformation
Fast tjänst med tillträde 2016-06-01 eller enligt överenskommelse. Provanställning 6 mån kan komma att tillämpas.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson
Djeno Mahic
Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson
Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger